جشن روز دختر و دهه کرامت؛

کاروان "زیر سایه خورشید" مهمان انجمن اسلامی دانش آموزی ارومیه

مدیر کاروان" زیر سایه خورشید" گفت: عضویت و مسوولیت در انجمن اسلامی مایه افتخار بوده و فرصت و امکان بسیار بزرگی است که شامل حال شما نوجوانان شده است .
تصویر کاروان "زیر سایه خورشید" مهمان انجمن اسلامی دانش آموزی ارومیه

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، شیخ محمد تقی محمدیان در مراسمی که به مناسبت جشن روز دختر و دهه کرامت در سالن آمفی تائتر قرآن و عترت ارومیه و با حضور خادمین حرم مطهر رضوی و مسوولین انجمن اسلامی دانش‌آموزی ارومیه برگزار شد اظهار داشت: عضویت و مسوولیت در انجمن اسلامی مایه افتخار بوده و فرصت و امکان بسیار بزرگی است که شامل حال شما نوجوانان شده است.

وی افزود: انجمن اسلامی دارای جایگاه والایی است و در این راستا انسان موجودی اجتماعی بوده و نیاز متنوعی دارد اما تخصص متنوعی نداشته بنابراین برای پاسخ‌گویی به نیاز اجتماعی خود با تشکیل اجتماع و انجمن می‌تواند از توان همدیگر استفاده کرد.

مدیر کاروان زیر سایه خورشید ادامه داد: اسلام یعنی تسلیم خدا بودن اسلام یک دین و برنامه زندگی است که به عنوان یک راهنما بوده و از طریق همین راهنما می‌توان مسیر درست را انتخاب کرد.

وی تصریح کرد: قرآن و دین یک برنامه و کتاب زندگی است و دستوراتی را برای سعادت انسان در آن عنایت کرده است که با رعایت آن بتوانیم به سعادت و آسایش برسیم و برای تک تک رفتار ما برنامه وجود دارد .

محمدیان عنوان کرد: انجمن اسلامی دانش آموزی هم به عنوان یک راهنما بوده و یک برنامه استوار در آن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: دوره دانش آموزی مهمترین حساس‌ترین و استراتژیک‌ترین دوره زندگی است چرا که در مقطعی از عمر قرار گرفته‌اید که هر طور مسیر زندگی را تنظیم کنید تا آخر همان مسیر را طی خواهید کرد.

مدیر کاروان زیر سایه خورشید اضافه کرد: این دوره، دوره حساسی بوده و حتی دشمنان نیز متوجه حساس بودن این دوره شده اند و در مدارس رژیم غاصب اسرائیل برای هر دانش آموز مربی پرورشی داشته و آموزش دین یهودی، نظامی، پرورشی را انجام می‌دهند و از همان زمان استعدادیابی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: بنابراین این دوران بسیار دوره مهم و ارزشمندی است که بایستی فرصت را مغتنم شمرده و تلاش علمی را شروع کرد .

شیخ محمدیان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از اعضای انجمن اسلامی دانش آموزی به عنوان نجات غریق یاد کرده‌اند در این راستا بایستی ناجی غریق، قدرت و توان کافی برای نجات غریق را داشته باشد بنابراین باید در راس قله‌های افتخار قرار بگیرید.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل بیان کرد: امام فرموده‌اند هر انجمن اسلامی در مدرسه شعبه‌ای از انجمن اسلامی امام زمان‌(عج) است و اگر عضو انجمن اسلامی مدارس شده‌اید بایستی خود را آماده نماینده امام زمان در مدارس کنید.

این مقام مسوول تاکید کرد: دختران فرشته‌های روی زمین بوده و شاهکار خلقت خدا هستند و بایستی قدر خود را بیشتر بدانند.

در این مراسم یکی از اعضایی انجمن اسلامی دانش آموزی ارومیه نیز حجاب برتر را انتخاب کرد و از دستان خادمین حرم رضوی هدیه‌ای دریافت کرد.

شیدا کربلایی دختر ۱۷ ساله اهل ارومیه است که به تازگی تصمیم به انتخاب پوشش چادر گرفته است در حاشیه مراسم به خبرنگار گفت: بیشتر از 2 سال است که تصمیم به سر کردن چادر گرفته ام اما موقعیت مناسبی برای اجرایی کردن آن را نداشتم.

وی تصریح کرد: به مدت یک ماه است عضو انجمن اسلامی دانش‌آموزی ارومیه شده‌ام و بودن در انجمن و شرایط آن و با مشاهده کلیپ‌های حجاب که بسیار تاثیر گذار بود اشتیاق بیشتری پیدا کردم تا حجاب برتر را انتخاب کنم .

کربلایی با بیان اینکه خانواده‌ام رضایت کافی در این امر را نداشته‌اند اما به خواسته‌ام احترام گذاشتند افزود: اگر صد بار به عقب برگردم باز حجاب برتر را انتخاب خواهم کرد و در این دوره امنیت بسیار اهمیت دارد به دلیل این امنیت و آرامشی که در چادر این حجاب برتر پیدا کرده‌ام حاضر نیستم هیچ‌گاه چادرم را زمین بگذارم.

وی با اشاره به اینکه انجمن اسلامی دانش‌آموزی تاثیر بسزایی در رفتار و منش و انتخاب حجاب برتر داشته است عنوان کرد: به هم سن و سالان خودم توصیه می‌کنم اگر مقدور باشد حداقل یکبار به انجمن بیایند و در محیط و شرایط قرار بگیرند که به طور مطمعن پشیمان نخواهند شد.

کربلایی خاطرنشان کرد: دریافت هدیه و چادر از دستان مبارک خادمین حرم رضوی برایم بسیار ارزشمند و شوق انگیز بود که موهبتی است از طرف خدواند و اولین هدیه ارزشمندی بود که دریافت کرده‌ام و هیچ وقت از تصمیمم منصرف نخواهم شد و به چادر و حجابم احترام خواهم گذاشت.

انتهای پیام/

308138