آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم بهره گیری از انگیزه و توان جوانان در پیشبرد اهداف انجمن سینماگران استان، گفت: می‌توان با اعتماد به جوانانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند و بهره‌مندی از تجارب پیشکسوتان، مسیر رشد و بالندگی فیلم و سینمای استان را هموارتر کرد.
فرمانده انتظامی عجب‌شیر به کشف سه هزار و ۵۶۴ قطعه مرغ زنده قاچاق و فاقدمجوز در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این محموله معادل ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شد.
فرماندار هشترود با اشاره به اینکه طولانی شدن زمان اجرای طرح پایان سد سهند موجب تحمیل هزینه‌های اضافه به آن شده، گفت: دستگاه‌های اجرایی به تعهداتشان برای تکمیل این طرح عمل کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: مبارزه با پروانه دم‌قهوه‌ای برگ‌خوار بلوط در جنگل‌های ارسباران با جمع‌آوری لانه‌های زمستان‌گذرانی این آفت آغاز شد.
رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در قالب اقشار مختلف به صورت جغرافیا و محله محور در این استان فعال هستند
اعلام خبر امیدوارکننده «پایداری نسبی کرونا» در آذربایجان‌شرقی در روزهای اخیر، نشان می‌دهد که عبور از موج چهارم بیماری کووید ۱۹ و تبعات مرگبار آن، تنها در سایه همراهی مردم در رعایت دقیق و فراگیر دستورالعلمل های بهداشتی میسر است.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

بودجه ۱۴۰۰ با اصل محرومیت زدایی بسته شده است

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ۱۴۰۰ با رویکرد مردمی و محرومیت زدایی تنظیم و بسته شده است.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی استان آذربایجان شرقی گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ معلم حق التدریسی در استان وجود دارد که در سه مرحله تبدیل وضعیت آنان انجام گرفته است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه تبریز از آغاز مذاکره برای خرید و الحاق ۱۰ دستگاه اتوبوس هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز خبر داد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به درخشش دانش‌آموزان استان در مرحله نخست المپیادهای علمی کشور گفت: موفقیت‌های این دوره دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته بیش از ۲۷ درصد رشد داشته است.
مدیر عامل ایران خودرو تبریز از افزایش تولید سالانه ایران خودروی تبریز در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: ایران خودروی تبریز تولید کننده خانواده سمند در ایران خودرو است که امسال ظرفیت خط تولید این شرکت را به بیش از ۹۰ هزار سمند افزایش دادیم.
جوزافا باربارو سفیر جمهوری ونیز که در زمان فرمانروایی آق قویونلوها بر ایران به پایتختی تبریز، اواخر سال ۸۷۸ هجری قمری/۱۴۷۴ میلادی به دربار اوزون حسن راه یافته و استوارنامه‌اش را تقدیم پادشاه ایران حسن بیگ کرده بود، در نوشته‌هایش با حیرت به توصیف زیبایی و عظمت مجموعه صاحب آباد تبریز شامل کاخ حکومتی و مسجد و میدان پرداخته است.