آذربایجان شرقی

نماینده ورزقان در مجلس مطرح کرد؛

وجود ابهام در واگذاری معدن طلای اندریان

نماینده مردم ورزقان در مجلس با انتقاد از وضعیت کنونی معدن طلای اندریان در ورزقان، گفت: به طور قطع در نحوه واگذاری ۲۰ ساله این معدن به یک شرکت خارجی ابهاماتی وجود دارد.
کاهش میزان بارندگی‌ در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و هشدار سازمان‌های مسوول درباره تبعات آن، زنگ خطر تنش آبی در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را به صدا درآورده و بروز این وضعیت، مسئولان دو استان همسایه را به سمت هم افزایی برای مدیریت این مشکل سوق داده است.
یادداشت/ویدیوی دارزدن سگ‌های رها در تبریز این روزها بحث داغ فضای مجازی است. این اقدام چه کار شهرداری تبریز باشد چه به گفته مسئولان این شهر جوسازی پیمانکار پیشین، جنبه‌های تلخی دارد که نمی‌توان از آن گذشت. این جنبه از دید فرهنگی قابل بررسی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۵۱ درصد سالمندان ۷۵ سال به بالا و بیش از ۸۰ درصد سالمندان ۸۰ سال به بالا در آذربایجان شرقی بر ضد کرونا واکسینه شده اند که این رقم، بالاتر از متوسط کشوری است.
مدیر جهاد کشاورزی مراغه به نصب تله‌های «فِرمونی» در ۲۰ نقطه از ایستگاه‌های پیش‌آگاهی باغ‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: پایش دقیق آفت‌های شایع، تخمین جمعیت آفت‌ها و تعیین زمان دقیق مبارزه با آنها از جمله اهداف نصب این تله‌هاست.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز اعلام کرد: مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز روز سه‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور هیئت‌ داوران، اهالی قلم و اساتید سرشناس شهر در محل عمارت تاریخی شهرداری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم بهره گیری از انگیزه و توان جوانان در پیشبرد اهداف انجمن سینماگران استان، گفت: می‌توان با اعتماد به جوانانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند و بهره‌مندی از تجارب پیشکسوتان، مسیر رشد و بالندگی فیلم و سینمای استان را هموارتر کرد.
فرمانده انتظامی عجب‌شیر به کشف سه هزار و ۵۶۴ قطعه مرغ زنده قاچاق و فاقدمجوز در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این محموله معادل ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شد.
فرماندار هشترود با اشاره به اینکه طولانی شدن زمان اجرای طرح پایان سد سهند موجب تحمیل هزینه‌های اضافه به آن شده، گفت: دستگاه‌های اجرایی به تعهداتشان برای تکمیل این طرح عمل کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: مبارزه با پروانه دم‌قهوه‌ای برگ‌خوار بلوط در جنگل‌های ارسباران با جمع‌آوری لانه‌های زمستان‌گذرانی این آفت آغاز شد.
رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در قالب اقشار مختلف به صورت جغرافیا و محله محور در این استان فعال هستند
اعلام خبر امیدوارکننده «پایداری نسبی کرونا» در آذربایجان‌شرقی در روزهای اخیر، نشان می‌دهد که عبور از موج چهارم بیماری کووید ۱۹ و تبعات مرگبار آن، تنها در سایه همراهی مردم در رعایت دقیق و فراگیر دستورالعلمل های بهداشتی میسر است.