به گزارش سایت خبری پُرسون، روزنامه ایران نوشت:
عرضه خودرو در بورس کالا به سال ۹۶ بازمیگردد که برای اولین بار مطرح شد اما پس از مدتی از یادها رفت. در این میان بارها موضوع عرضه آن مورد بحث قرار گرفت تا سرانجام ۲۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۱ خودرو وارد بورس کالا شد که این طرح نیز بسته شد و خودرو دوباره به سامانه فروش رفت. سامانه فروش هم که نتیجه موفقی نداشته و تحویل خودروها و قرعهکشیها زمانبر است.
عرضه خودرو در بورس کالا مزایایی مثل شفافیت قیمت، حذف واسطهها، کشف قیمت واقعی و کاهش رانت دارد. معایب آن نیز شامل عدم دسترسی برابر برای همه، پیچیدگی فرآیند خرید، احتمال سفتهبازی و بیاثر بودن بر تولید خودرو است.
خودرو وضعیت عجیبی را میگذراند. فروش در سامانه خیلی مشخص نیست، در بورس هم عرضه نمیشود و مخالفانی دارد. در این میان با بازاری مواجه هستیم که در رکود به سر میبرد و هر روز یک خودروساز برای دولت خط و نشان میکشد که خودرو نمیفروشیم چون وضعیتمان خوب نیست.
منبع: ایران