هشدار به رئیس جمهور

بررسی ها نشان می دهد که اعتماد در کشور ما نیز در حال کاهش است به طوری که برخی اکنون حتی به اینکه رئیس جمهور بتواند فیلترینگ را بردارد را نمی پذیرند.
تصویر هشدار به رئیس جمهور

به گزارش سایت خبری پرسون، امان ا.. قرایی مقدم جامعه شناس در یادداشتی نوشت: نگارنده این یادداشت در طول 2 دهه گذشته بر اساس مطالعاتی که انجام داده همواره یک هشدار را به روسای جمهور و مسئولان کشور منتقل کرده و آن این است که نسبت به اعتمادی که جامعه به آنها دارند توجه کنند. با این وجود آنقدر مشکلات بر سر راه دولت ها به وجود آمده که عموما روسای جمهور به این هشدار توجه نکرده و وعده هایی که داده اند را عملیاتی نکردند. این که یک دولت شعاری سر بدهد و با توجه به آن در بین مردم امید ایجاد کند اما نتواند به آن شعارها عمل کند اعتماد سوز است.

فرانسیس فوکویاما جامعه شناس آمریکایی و کلمن جامعه شناس شناخته شده اعتماد عمودی را مهمترین پدیده در یک جامعه می دانند. بر اساس برخی تحقیقات جمع قابل توجهی از مردم اعتمادی به مسئولان ندارند. بنابراین مردم چندان در باورشان نمی گنجد که قول و قرار های آقای پزشکیان در زمینه رفع فیلترینگ عملیاتی شود.

مهم ترین عنصر و سرمایه اجتماعی اعتماد است و اگر به آن توجه نشود بی اعتمادی در جامعه هم بین مردم و هم بین مردم و دولت افزایش پیدا خواهد کرد و زیان های زیادی از این بی اعتمادی به کشور وارد می شود. بررسی ها نشان می دهد که اعتماد در کشور ما نیز در حال کاهش است به طوری که برخی اکنون حتی به اینکه رئیس جمهور بتواند فیلترینگ را بردارد را نمی پذیرند.

آقای پزشکیان قول داده است که فیلترینگ را بر دارد و البته برخی وعده های دیگر هم دادند اما عملی به این وعده ها تاکنون صورت نگرفته است. ریشه بسیاری از این عصیان ها و اعتراضات در جامعه نیز در بی اعتمادی است و این بی اعتمادی به تدریج به وجود آمده و بزرگ و بزرگتر شده در نتیجه من خطر احساس می کنم و به رئیس جمهور هشدار می دهم اجازه ندهد که بیش از این در کشور نسبت به دولت وی بی اعتمادی ایجاد شود. رئیس جمهور باید این مورد را به صورت جدی مورد پیگرد قرار دهد تا نتایجی حاصل شود

منبع: آرمان ملی

789107

سازمان آگهی های پرسون