تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

الگوی روحانیت ما باید افرادی مانند شهید سید حسن نصرالله باشند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: الگوی روحانیت ما باید افرادی مانند سید حسن نصرالله باشند که هم اهل علم، ذکر، دعا و توسل بود و هم سلاح به دست می‌گرفت و در راه خدا جهاد می‌کرد.

تصویر الگوی روحانیت ما باید افرادی مانند شهید سید حسن نصرالله باشند

به گزارش سایت خبری پرسون، آیت‌الله سید محمد سعیدی روز سه شنبه در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: برخی از جریان‌ها افرادی را الگو معرفی می‌کنند که هیچ آزاری نسبت به دشمن نداشتند و از امور اطراف خود غیرمطلع بودند و حتی قدرت تشخیص برخی از مسائل واضح را هم نداشتند.

وی با اشاره به رسالت عظیمی که روحانیان برعهده دارند، تصریح کرد: روحانی و عالم همواره راهبر و پیشرو بوده است و علاوه بر تشخیص صحیح حق از باطل در این راه استقامت داشته است و دیگران نیز با هدایت‌های علما حرکت کرده‌اند.

وی گفت: از نگاه امیرالمؤمنین(ع) روحانی و عالم کسی است که ابتدا در درون خود به اصلاح، تزکیه و تهذیب بپردازد و قبل از اینکه با زبانش دیگران را به سمت خیر فرا بخواند با عملش دیگران را به خیر دعوت کند.

سعیدی با تأکید بر این که نقش اول روحانیت ضمن عمق بخشیدن به تحصیل علم، اطلاع داشتن از حوادث جامعه و دغدغه‌های روز مردم است، افزود: مردم امروز روحانیت را در بدنه حکومت سهیم می‌دانند و انتظار دارند که روحانیت نسبت به مسائل حکومت اشراف داشته باشند و ترفندهای دشمن را بشناسند.

وی تبیین مواضع نظام و رهبر معظم انقلاب را از رسالت‌های مهم روحانیت دانست و ابراز داشت: باید هیات های اندیشه‌ورز مطلع و متعهد در روحانیت شکل بگیرد و مواضع نظام و رهبری را رصد و در میان مردم تبیین کنند.

سعیدی، مساجد را کانونی مهم و اثرگذار برای فعالیت روحانیت دانست و افزود: لازم نیست که طلبه حتماً مسئولیتی داشته باشد تا بتواند اثرگذار باشد، بلکه همین که در میان مردم است، با مردم ارتباط دارد، مسائل شرعی مردم را پاسخ می‌دهد و در حل اختلافات کمک می‌کند رسالتی مهم است که علمای بزرگ ما به آن اهتمام داشتند.

وی تصریح کرد: روحانیت باید فراجناحی عمل کند و شأن روحانیت را با ورود به بازی‌های جناحی پایین نیاورد.

امام جمعه قم همچنین با بیان اینکه حزب‌الله در لبنان روبه‌رشد است و با ترور فرماندهان متوقف نمی‌شود، اظهار داشت: این همه ظلم و جنایتی که به مسلمانان روا می‌شود و متأسفانه سران برخی از کشورهای اسلامی نیز صهیونیست را در این جنایات همراهی می‌کنند قلب هر مسلمان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

سعیدی با بیان اینکه سیدجلیل القدر و عظیم‌الشأن مقاومت، سید حسن نصرالله، مدت‌ها روی نفس خود کار کرده بود و این تزکیه و تهذیب را در رفتارش مشاهده می‌کردیم، افزود: برای الگوسازی باید از افرادی مانند امام خمینی (ره) و شهید سید حسن نصرالله نام برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید سعیدی نیز در زمان امام موسی صدر در تلاش بود که برای مبارزه با صهیونیست به لبنان برود، افزود: ما اگر نقش خود را درست بشناسیم و درست عمل کنیم نه‌تنها خود، خانواده و جامعه اطراف خود را هدایت می‌کنیم، بلکه در دنیا نیز تأثیرگذار خواهیم بود.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه خون شهید سید حسن نصرالله بر زمین نخواهد ماند، افزود: انتقام خون ایشان از وعده‌های الهی است و این نفس زکیه موجب خواهد شد که فلسطین کار هیأت حاکمه اسرائیل را یکسره کند.

وی ابراز داشت: اگرچه حزب‌الله یک رکن از ارکان خود را از دست داد، ولی با دبیرکلی جوان و افکاری جوان و پر نشاط این مسیر را ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: سلام ما را به محضر مقام معظم رهبری برسانید و به ایشان بگویید که نبرد با قوم یهود و شهادت در راه خدا آرزوی دیرینه ما و بزرگان حوزه بوده و ما آماده‌ایم جان خود را در طبق اخلاص بگذاریم و با این قوم ظالم یهود بجنگیم.

منبع: ایرنا

786937

سازمان آگهی های پرسون