تصدیق دنیای منهای سید حسن مُستَصعَب است

عضو هیأت علمی گروه عرفان و معنویت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: به حقیقت تصور جهان بدون سید حسن دشوار و تصدیق دنیای منهای سید حسن صَعب و مُستَصعَب است. اما نصرت و یاری خدای سید حسن هماره وجود دارد و “نصرالله“ عامل خلق نصرالله‌های متعددی است. به واقع زمان تجربه همه جانبه: «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ» (نصر:۱) نیز خواهد رسید و میوه درخت پاک و ریشه دار سید حسن، نابودی کامل رژیم غاصب صهیونیستی است و به زودی جهان منهای این رژیم را خواهیم دید.

تصویر تصدیق دنیای منهای سید حسن مُستَصعَب است

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد رودگر عضو هیأت علمی گروه عرفان و معنویت پژوهشگاه در یادداشتی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، نوشت: سید حسن نصرالله، عالمی اهلِ درک و درد دین بود. او عالمی شجاع، جهادی، حماسی، ارزش‌گرا، مظهر ترکیب موزونِ عقلانیت، معنویت و عدالت اجتماعی بود که “تجربه زیسته“ پیش چشم ما و گواه روشن براین مدعاست. شخصیتی که در قول و فعل، در کلام و کردار صادق بود، به گونه‌ای که حتی دشمن او به صداقت او ایمان داشت. او تجلی یک روحانی تمام عیار بود و تحت تأثیر مکتب و آموزه‌های آیت الله شهید محمدباقر و امام موسی صدر تولد معنوی یافته، تحت تعلیم سید عباس موسوی (که بعدها دبیرکل حزب‌الله شد) قرار داشته و در مکتب امامین انقلاب و نظام اسلامی یعنی حضرت امام خمینی و حضرت امام خامنه‌ای تکامل پیدا کرد و در حقیقت فرزند معنوی این دو امام و رهبر بی نظیر عصر حاضر شد.

تکامل علمی، معنوی، اجتماعی و انقلابی، تکاملی که تار و پود حیات طیبه‌اش را با عطر ولایت شناسی و ولایت گرایی معطر ساخت. عطری دل انگیز، روح افزا و جان بخش که در آفاق زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و جهادی‌اش منتشر شد و از سید حسن نصرالله بوی امام خمینی و حضرت خامنه‌ای ساطع و استشمام می‌شد. شگرف و شگفت است که سید حسن نصرالله در جوانی از امام خمینی(رض) حکم اخذ وجوهات شرعیه گرفت.

سید حسن “توحید نظری” را با “توحید عملی” پیوند زد و “توحید فردی” را در “توحید اجتماعی“ متبلور ساخت و منظومه‌ای از توحید وجودی شهودی را در میدان علمیت و عینیت ظاهر کرد تا سید «مقاومتِ جبهه جهادِ نرم» و «مقاومتِ جبهه جهادِ سخت» شود. او شخصیتی جامع، جالب و جاذب داشت، شخصیتی که فطرت پذیر، عقل پذیر و دل پسند بود، به گونه‌ای که اکنون تصور جهانِ بدون سید حسن نصرالله سخت و دشوار است. هم دوستان و هم دشمنان باورشان نمی‌شود که آیا واقعاً در دنیایی زندگی می‌کنیم که سید حسن نصرالله در میان ما نیست؟ این واقعیتی انکارناپذیر است که دوستان از یک منظر و دشمنان از منظری دیگر باورشان نمی‌شود.

دوستان احساس می‌کنند پشتوانه‌ای محکم مانند کوه راسخ و استوار در میانشان نیست و دشمنان احساس می‌کنند مگر می‌شود سید حسن نباشد!؟ آنان دچار سردرگمی‌اند و در ذهن و ضمیر، در دل و جانشان می‌ترسند که ظاهر و جسم سید را زدیم اما باطن و جانش هست. راه و روش، منطق و مکتب او هست، به تعبیر مقام معظم رهبری: «سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت.» که در حقیقت سید مقاومت، سیدی همواره جاری و دارای پویایی، پایایی‌اش بیشتر شد، بدین جهت ترس تمام وجود دشمنانش را فرا گرفت که سید حسن در حال تکثیر شدن است، نه تکثیر در جهان تشیع، بلکه در بین جهان تسنن. نه در میان مسلمانان بلکه در بین ملل و نحله‌های گوناگون و حتی مردم جهان.

آری اکنون گو این‌که سید حسن با یک چهره، به هزاران چهره، به میلیون‌ها چهره در جهان تبدیل شده و نسل‌های جدیدی مانند او در حال تولد و تولیدند. او مانند تصویری در آینه‌های متنوع و متلون درحال تجلی است. اکنون آیا می‌توان جهان بدون سید حسن را تصور و بالاتر تصدیق کرد؟ نظام سلطه، استکبار جهانی، صهیونیسم خونخوار بدانند که تصور و تصدیق جهان بدون سید حسن نصرالله سخت و دشوار است. امروز نه تنها در میان آحاد مسلمانان، آحاد مردم غیر مسلمان از مسیحی و حتی یهودی، بلکه تک تک پیروان ادیان و مکاتب بشری الحدوث طرفدار عدالت و دشمن ظلم و فساد و تبعیض سید حسن شخصیت کاریزماتیک و ماندگاری یافت و جاذبه‌ای مغناطیسی دارد و رُبایش باورنکردنی‌اش همگان را جذب مبارزت پایان ناپذیر برای تحقق عدالت اجتماعی و زوال نابرابری‌های نژادپرستانه می‌کند.

رازِ جاذبه‌های وجودی سید حسن نصرالله، در صدق و اخلاص او آن هم زیستار جهادی و حماسی‌اش ظهور یافت. جاذبه‌های معنوی که او را «عقیله» کرد، عقیله اصحاب جهاد و مجاهدت، یعنی در مرتبه وجودی‌اش نه تنها «عاقل» بلکه عینِ «عقل» شد. بدین سان عالمی حکیم در مبارزه و ولایت مداری اهلِ درایت بود که توحید اندیشی، توحید منشی و توحید روشی اش، او را مجذوب قلوب پاک و محبوب دل‌های دانا و بینا کرد. سید حسن در دنیای مدرن، الگوی مبارزه شرافتمندانه در میدان و جهادِ عزیزانه در نبرد ایمان و کفر، توحید و شرک و عدالت و ظلم شد، او قدرت اجماع سازی غیر قابل وصفی در جبهه مقاومت داشت و تمام اضلاع زندگی و لایه‌های حیات او دلدادگی به مردم، آزادسازی فلسطین، حمایت از غزه مظلوم، دفاع جانانه و هوشمندانه از لبنان عزیز بود. سید حسن، سیدی بود یگانه دوران و در واقع باید گفت: «السید مالسید و مادرایک مالسید»

بنابراین به حقیقت تصور جهان بدون سید حسن دشوار و تصدیق دنیای منهای سید حسن صَعب و مُستَصعَب است. اما نصرت و یاری خدای سید حسن هماره هست و “نصرالله“ عامل خلق نصرالله‌های متعددی است. به واقع زمان تجربه همه جانبه: «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ» (نصر:۱) نیز خواهد رسید و میوه درخت پاک و ریشه دار سید حسن، نابودی کامل رژیم صهیونیستی است و به زودی جهان منهای رژیم منحوس صهیونیستی را خواهیم دید.

منبع: ایسنا

787100

سازمان آگهی های پرسون