خبر مهم برای افرادی که ریزش مو دارند

ریزش مو یکی از مشکلات شایع پوست سر است که می‌تواند در هر سنی و در هر دو جنس رخ دهد
تصویر خبر مهم برای افرادی که ریزش مو دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، یک متخصص پوست و مو توضیح می‌دهد که ریزش مو دو نوع دارد:قابل برگشت و غیرقابل برگشت. اگر ریشه مو سالم باشد، مو دوباره رشد می‌کند و ریزش قابل برگشت است؛ اما اگر ریشه آسیب دیده باشد، ریزش غیرقابل برگشت خواهد بود. در حقیقت چنانچه ریزش به دلیل آسیب به ساقه مو باشد، مو دوباره رشد می‌کند، اما اگر ریشه آسیب ببیند، ریزش دائمی خواهد بود.

دلایل ریزش موی غیرقابل برگشت

ریزش موی غیرقابل برگشت احتمالا ناشی از بیماری ‌های التهابی و عفونت‌های پیاز مو است. این شرایط باعث آسیب دائمی به ریشه مو شده و برای جلوگیری از پیشرفت آن‌ها باید سریعاً به درمان بیماری اصلی پرداخت.

بیماری ‌هایی مانند لیکن پلان، لوپوس و انواع کچلی از جمله علل شایع ریزش موی دائمی هستند. همچنین، در مواردی که ریزش مو به دلیل آسیب‌های ناشی از جراحی یا رادیوتراپی باشد، معمولاً امکان رشد مجدد مو وجود ندارد و نیاز به کاشت مو خواهد بود؛ بنابراین تشخیص و درمان به موقع این بیماری‌ها اهمیت زیادی دارد تا از ریزش دائمی مو جلوگیری شود.

دلایل ریزش موی قابل بازگشت

گاهی اوقات تغییرات در سیستم داخلی بدن می‌تواند منجر به ریزش موی قابل بازگشت شود. عواملی مانند کم ‌کاری تیروئید، پیروی از رژیم ‌های غذایی سخت و کم‌خونی باعث ریزش مو خواهند شد. برای درمان این نوع ریزش، باید علل زمینه‌ای آن را شناسایی و اصلاح کرد. این تغییرات موجب می شوند که موها وارد فاز استراحت شده و در نتیجه ریزش بیشتری را به همراه خواهند داشت.

با اصلاح مشکلاتی مانند کم‌کاری تیروئید، تغذیه نامناسب و کم‌خونی، می‌توان به بهبود وضعیت موها کمک کرد و ریزش مو را کاهش داد. همچنین، مشاوره با یک متخصص پوست و مو می‌تواند در تشخیص و درمان این مشکلات بسیار مؤثر باشد

منبع: نمناک

786857

سازمان آگهی های پرسون