بدترین جای خونه برای استفاده از تلفن همراه

استفاده از تلفن همراه در خانه امری رایج است، اما برخی مکان‌ها به دلیل دلایل مختلف، برای این کار مناسب نیستند و به سلامت شما آسیب خواهند رساند.
تصویر بدترین جای خونه برای استفاده از تلفن همراه

به گزارش سایت خبری پرسون، خواب خوب برای سلامت روحی و جسمی ضروری است ولی استفاده از تلفن همراه در رختخواب می تواند آن را مختل کند. تحقیقات نشان داده است که افرادی که به طور مکرر از تلفن خود استفاده می کنند، به خصوص قبل از خواب، احتمالاً خواب ناکافی و بی کیفیت را نسبت به دیگران تجربه می کنند. این عادت غلط عوارضی را بدنبال دارد که مهمترین آنها را در ادامه این بخش میخوانید.

نابودی چرخه خواب راحت

تحقیقات استفاده از تلفن و صفحه نمایش را با اختلال در ریتم شبانه روزی یا چرخه طبیعی خواب و بیداری مرتبط دانسته است. نتایج بررسی های منتشر شده در سال 2018 اشاره کرد که استفاده از تلفن همراه در عرض یک تا دو ساعت پس از رفتن به رختخواب بر خواب تأثیر منفی می‌گذارد، به ویژه در کودکان نوپا و نوجوانان.

سطح ملاتونین، هورمونی که شما را خسته می کند، معمولا قبل از خواب افزایش می یابد، در همین زمان تلفن همراه شما نور آبی ساطع می‌کند که تولید ملاتونین را مهار کرده و شما را هوشیارتر می‌کند و همین یعنی ایجاد اختلال جدی در خواب شبانه تان.

داشتن خواب با کیفیت کافی به شما کمک می کند تا در روز بعد احساس سرحالی داشته باشید ولی شما بواسطه استفاده از موبایل، خود را از تجربه این احساس محروم میسازید.

تحریک ذهن و بهم خوردن آرامش مغز

فقط نور آبی نیست که خواب شما را مختل می کند؛ تحقیقات نشان داده است که میزان بی خوابی با افزایش استفاده از تلفن در میان جمعیت افزایش یافته است که مشکلات جسمی خطرناکی را بدنبال دارد. تلفن ها منبع اطلاعاتی بی حد و حصری هستند که می توانند حالت برانگیختگی و هوشیاری را ایجادکند و این تحریک ممکن است باعث سخت به خواب رفتن شما شود.

احتمال سوختگی و حوادث مرتبط

اگرچه نادر است، اما خطر آتش گرفتن باتری تلفن شما در رختخوابتان وجود دارد. آتش‌سوزی در رختخواب یا انفجار تلفن می‌تواند صدمات فیزیکی قابل توجهی ایجاد کند. تحقیقات نشان داده است که سوختن یا داغ شدن بیش از حد باتری ها، بارها باعث سوختگی درجه دو شده است که این نوع سوختگی عوارضی همچون تاول زدن، درد، سرخی و تورم را بدنبال دارند.

منبع: نمناک

764801

سازمان آگهی های پرسون