به کارگیری ۲۰ هزار زن سرپرست خانوار با شهرداری تهران

مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: اکنون ۲۰ هزار زن سرپرست خانوار و علاقه‌مند به کار مشترک در حوزه تولید با شهرداری پایتخت در حال فعالیت هستند.

تصویر به کارگیری ۲۰ هزار زن سرپرست خانوار با شهرداری تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، مریم اردبیلی روز یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ در نشست خبری در محل برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفتگوی تهران با اشاره به اتفاق خوب نمایشگاه زنان و تولید ملی در پایتخت در راستای حمایت از بانوان افزود: در این نمایشگاه تولیدات زنان سرپرست خانوار و زندانیان رأی باز عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال سعی شده همزمان با نمایشگاه در بوستان گفتگو، در چهار نقطه دیگر نیز به عرضه محصولات بانوان پرداخته شود، اظهار کرد: اکنون در بوستان ملت، باغ فیض، میدان شهدا و بوستان لاله نیز نمایشگاه تولیدات زنان برپا است اما در بوستان گفتگو بیشتر تولیدات در حوزه پوشاک است.

اردبیلی ادامه داد: تولیدات پوشاک این مزیت را دارد که تعداد قابل توجهی بانوی سرپرست خانوار را به کار گرفتند و این امکان برای آنها فراهم شده است که محصولات خود را ارائه دهند. به طوری که در مجموع بیش از ۲۷۰۰ بانوی سرپرست خانوار و نیازمند حمایت در حال عرضه تولیدات پوشاک هستند.

مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران با تاکید بر اینکه به هیچ بانوی سرپرست خانواری نه گفته نمی‌شود، گفت: فضای نمایشگاهی برای بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران رایگان است؛ فقط در صورتی که از غرفه‌های این نمایشگاه استفاده کنند،‌ باید هزینه شارژ غرفه را بپردازند.

به گفته وی، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ۶ ماه اول سال جاری در بوستان‌ها نمایشگاه برگزار شده اما در تلاش هستیم که در ۶ ماه دوم سال همانند دوره‌های قبل در متروها نیز نمایشگاه برپا شود.

اردبیلی با تاکید بر اینکه در مجموع بیش از ۳۱۷ کسب‌وکار در نمایشگاه حضور دارند، اظهار کرد: کسب‌وکارها اغلب به صورت خُرد و متوسط است که شامل کسب‌وکارهای محلی و خانگی است که محور آنها زنان سرپرست خانوار شهر تهران هستند.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران تاکید کرد: قرار است با برپایی نمایشگاه‌های مداوم در سطح مناطق، بوستان‌ها و متروها در طول سال این فضا جریان‌سازی شود.

وی با بیان اینکه همه تلاش ما با تمرکز بر حمایت از بانوان سرپرست خانوار است، گفت: با توجه به مدل‌های مختلفی حمایت از بانوان در کشور که برخی مبتنی بر مستمری است و برای برخی از بانوان سالمند با عدم توانایی کار جامعیت دارد و پاسخگوی نیاز آنهاست. در همین راستا اکنون تعدادی از این بانوان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، در این میان شهرداری تهران هم بار مهمی را از این جریان بدون اینکه تحمیلی بر بودجه کشور و یا حتی بودجه خود شهرداری از نظر اعتبار و هزینه داشته باشد بر دوش گرفته است.

اردبیلی درباره حقوق بانوان مراکز توانمندسازی کوثر تهران نیز تصریح کرد: در طول سال حقوق بانوان در مراکز کوثر نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان است، اما این مبلغ از ردیف‌های شهرداری تهران و از محل اخذ عوارض از مردم نیست. این مدلی مثلثی بین ما، کارآفرین و بانوان علاقمند به کارآفرینی تشکیل می‌شود. البته شهرداری ملک را در اختیار قرار می‌دهد. همکاران در مشاوره، مددکاری و هدایت شغلی به بانوان سرپرست خانوار کمک می‌کنند و در نهایت بانوان بر روی پای خود می‌ایستند.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران تاکید کرد: تلاش می‌کنیم بانوان حتما در مراکز کوثر حداقل‌های حقوقی مرتبط با قانون کار را دریافت کنند.

منبع: ایرنا

764749

سازمان آگهی های پرسون