چند میلیون دانش‌آموز دراستان اصفهان اول مهر به مدرسه می روند؟

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ در استان با یک میلیون و ۱۵۰ هزار دانش‌آموز آغاز می‌شود که ۴۵ درصد آنها در کلانشهر اصفهان هستند.
تصویر چند میلیون دانش‌آموز دراستان اصفهان اول مهر به مدرسه می روند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: ۷۰ هزار کودک در مقطع پیش دبستانی و حدود ۸۰ هزار معلم در سال تحصیلی جدید در استان اصفهان داریم.

وی ادامه داد: کمبود نیروی انسانی که بزرگترین چالش آموزش و پرورش بود در ۲ سال اخیر پیگیری و با جذب نیروهای جدید، ۲۰ هزار معلم به ظرفیت معلمان آموزش و پرورش اضافه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: ۳۰ هزار کلاس درس در استان داریم اما همچنان در شهر اصفهان و نیز روستاها با مشکل کمبود فضای فیزیکی مواجه هستیم.

ابراهیمی ادامه داد: سه هزار کلاس درس در سه سال گذشته به ظرفیت آموزش و پرورش استان اضافه و عملیات احداث یک‌هزار کلاس درس به نیت یک هزار روز خدمت دولت قبل با کمک پالایشگاه اصفهان و بر اساس مسئولیت اجتماعی آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۰ مدرسه در استان اصفهان در معرض خطر فرونشست قرار دارد و ۴۵ مدرسه به این دلیل تخلیه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در مورد ثبت نام دانش‌آموزان افزود: مدارس دارای رده ها و انواع مختلفی مانند دولتی، غیردولتی، شاهد و تیزهوشان هستند بنابراین طبیعی است همه آنها در یک محدوده نباشند و مشکلات والدین نیز بیشتر در این زمینه است.

ابراهیمی با بیان اینکه رویکرد دولت، کاهش تنوع مدارس است، اظهار کرد: براساس سند تحول بنیادین باید میزان توسعه در حوزه فنی و حرفه‌ای، کار دانش و نظری را متعادل کنیم.

وی اضافه کرد: بر همین اساس ۵۰ درصد دانش آموزان پایه نهم به فنی و حرفه‌ای و ۵۰ درصد دیگر به دبیرستان باید بروند که در استان اصفهان آمار خوبی در تحقق این امر داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: مصوبه تاثیر معدل در کنکور از ۱۰ سال پیش مطرح شده بود که دولت شهید رییسی موفق به اجرای آن شد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه ۷۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار دانش امسال به ظرفیت استان اضافه شد، گفت: هنوز افرادی متقاضی ورود به این مدارس هستند اما ظرفیت محدود است بنابراین برخی خانواده‌ها در این زمینه انتقاد دارند.

ابراهیمی درباره شهریه ثبت نام دانش آموزان گفت: اجبار به دریافت شهریه، قانونی، شرعی و اخلاقی نیست اما والدین داوطلبانه می‌توانند کمک کنند.

وی ادامه داد: ما نیز در مورد دریافتی تکذیب نمی‌کنیم و حتی معتقد به برخورد، توبیخ و عزل در این زمینه هم هستیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: نمازخانه‌های مدارس ما به تجهیز نیاز دارد و شورای شهر در این زمینه کمک کرده است اما خواهان همکاری هستیم تا در مسیر تربیت صحیح و با مصوبه‌ای این نمازخانه‌ها بهتر تجهیز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: ساخت و تعمیر مراکز آموزشی و مدارس در قانون وجود دارد که درخواست داریم منابع آن در جای درست هزینه شود.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۹ شهرستان دارد.

منبع: ایرنا

764741

سازمان آگهی های پرسون