هدفگذاری ۵۰ درصد مدارس غیردولتی در راستای سند تحول بنیادین

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق گزارش ارائه شده، ۵۰ درصد مدارس غیردولتی، در راستای سند تحول بنیادین و مدارس تراز این سند هدفگذاری شده اند که این اقدام بسیار مسرت بخش است.

تصویر هدفگذاری ۵۰ درصد مدارس غیردولتی در راستای سند تحول بنیادین

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا کاظمی روز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در همایش کشوری آموزشی - توجیهی روسای ادارات مراکز و مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان کارکنان و مدیران استانی این سازمان بیان کرد: بسیار خرسندم در آستانه بازگشایی مدارس و در اولین روزهای ماه ربیع این توفیق نصیبم شد تا در جمع همکاران سختکوش معاونت مدارس غیر دولتی حضور پیدا کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه اتفاقات موثری در دوره اخیر در این معاونت افتاده است؛ گفت: همه ارکان نظام تعلیم و تربیت باید در مسیر و ارتقای وزارت آموزش و پرورش همت ویژه گمارند.

کاظمی با بیان روایتی از امام حسین(ع) و نبی اکرم(ص) به موضوع اخلاق اشاره کرد و افزود: در همه جای دنیا اخلاق در حوزه های مختلف قابل اعتنا و توجه است. در کشور ما و در مکتب اسلام چیزی فراتر از آن به اسم مکارم اخلاق داریم و برای رسیدن به این مهم باید پا روی نفس گذاشت و خودساخته بود.

وی با بیان اینکه تمرکز در این جلسه روی بازگشایی مدارس پروژه مهر است، بیان کرد: راه اندازی قطار آموزش و پرورش برای ما یک اصل واولویت است. بنابراین همه مکلفیم در این مسیر از دغدغه معلمان عزیز بکاهیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات ما در آموزش و پرورش ساده انگاری است؛ بیان کرد: ساده انگاری در بخش های مدیریت، ساماندهی، کیفیت بخشی و حل معضلات تاثیر منفی می گذارد. از این رو در خصوص همه مسایل مطروحه نیاز به فکر و هم اندیشی فراوان وجود دارد.

به گفته کاظمی، ۴۴ سال است که آموزش و پرورش در سطوح برنامه ریزی های کلان و اجرا از کوچک انگاری و ساده انگاری رنج می برد و این نظام از سیاست گرایی، سلیقه گرایی، بی ثبانی مدیریتی آسیب دیده است.

وی به استفاده از ظرفیت های موجود و بکارگیری همه توان در راستای سیاست های آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: باید در این خصوص گام های جدی همراه با اولویت بندی برداشت.

کاظمی با بیان اینکه مدارس غیردولتی نیز در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت تلاش می کنند، افزود: انتظار می رود در این مدارس نیز همانند دیگر مدارس کشور همان حساسیت در بازگشایی مدارس وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد که نباید هیچ کلاس درسی بدون معلم و هیچ دانش آموزی بدون کتاب باشد.

کاظمی افزود: ضرورت دارد در فرآیند نظارت، برای همه اهداف، رویکردهای مناسب طراحی و تدوین شود.

منبع: ایرنا

763855

سازمان آگهی های پرسون