تسلط روسیه بر شهر «نوورودیوکا» در اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه طی بیانیه‌ای از پیشروی نیروهای نظامی این کشور در اوکراین و فتح شهر نوورودیوکا خبر داد.

تصویر تسلط روسیه بر شهر «نوورودیوکا» در اوکراین

به گزارش سایت خبری پرسون، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور شهر نوورودیوکا در اوکراین را تصرف کرده و به «پوکروفسک» شهری کوچک اما مهم استراتژیک نزدیک‌تر شده‌اند.

این اقدام نظامی در حالی صورت گرفته که اولاف شولتس صدراعظم آلمان خواستار تجدید مذاکرات صلح بین دو طرف شده است.

شولتس در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ZDF اظهار داشت که با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین صحبت کرده است و هر دوی آنها در مورد نیاز به برگزاری یک کنفرانس صلح جدید که شامل روسیه نیز می شود، توافق کرده اند.

به نوشته پولیتیکو، نوورودیوکا کمتر از ۲۰ کیلومتری شرق پوکروفسک است؛ شهری کوچک که از نظر نظامی به عنوان یک گره برای تدارکات راه آهن و جاده اهمیت دارد.

این گزارش افزود: ادامه پیشروی روسیه به سمت غرب علیرغم ضدحمله موفق اوکراین در ژوئن به منطقه کورسک روسیه صورت می‌گیرد. هرچند روسیه در بیرون راندن اوکراین از کورسک موفق نبوده اما توانسته است خط مقدم جنگ را در منطقه دونباس به جلو پیش ببرد.

پیشتر نیویورک تایمز در گزارشی تاکید کرد که پیشروی روسیه به سمت «دونتسک» امیدهای اوکراین مبنی بر کاهش حملات مسکو علیه کی‌یف را نقش بر آب کرده است.

این رسانه آمریکایی با اشاره به نقشه هایی که بر اساس تصاویر جنگی و ماهواره ای تهیه شده است، نوشت: نیروهای روسی پس از تصرف چندین روستا در منطقه مرزی با اوکراین، تنها حدود هشت مایل از پوکروفسک -یکی از استحکامات اصلی دفاعی اوکراین در منطقه دونتسک- فاصله دارند. تصرف این شهر روسیه را یک قدم به هدف دیرینه‌اش یعنی تصرف کل منطقه دونتسک که در حال حاضر بیشتر آن را تحت کنترل دارد، نزدیک‌تر می کند. پوکروفسک، شهری با جمعیت حدود ۶۰ هزار نفر بر روی جاده ای کلیدی قرار دارد که چندین شهر را به هم متصل کرده و یک قوس دفاعی را تشکیل می دهد.

نیویورک تایمز افزود: وضعیت در این منطقه به حدی وخیم است که از ساکنان خواسته شده تا آنجا را ترک کنند. پیشروی روسیه به سمت پوکروفسک نشان می‌دهد که به‌رغم تهاجم موفقیت آمیز نیروهای اوکراینی به منطقه کورسک غربی روسیه، آن‌ها همچنان در حال از دست دادن مناطقی در قلمرو خود هستند.

منبع: ایرنا

763854

سازمان آگهی های پرسون