اوکراین به چهار روستا در منطقه «بلگورود» روسیه حمله کرد

فرماندار منطقه بلگورود روسیه امروز (یکشنبه) خبر داد که چهار روستا در این منطقه مرزی مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی قرار گرفتند.

تصویر اوکراین به چهار روستا در منطقه «بلگورود» روسیه حمله کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه بلگورود در کانال تلگرامی خود نوشت: چهار روستا مورد حمله پهپادهای کی‌یف قرار گرفتند. طبق اطلاعات اولیه به کسی آسیب نرسیده است.

به گفته فرماندار بلگورود، یک خودرو و ۲ خانه در روستاهای این منطقه مرزی روسیه آسیب دیده است.

این حمله پهپادی در حالی صورت گرفت که وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد یک جت جنگنده «سوخو-۳۴» این کشور با بمب‌های هوایی به محل تجمع نیرو و تجهیزات نظامی اوکراین در منطقه مرزی «کورسک» حمله و اهداف مورد نظر را منهدم کرد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه همچنین خبر داد نیروهای این کشور طی یک حمله موشکی، ۳۰ مزدور خارجی و نیز ۶ واحد از تجهیزات نظامی نیروهای مسلح کی‌یف را در نزدیکی منطقه «استتکوکا» واقع در شمال شهر «سومی» اوکراین منهدم کردند.

پیش از این، نیروهای مسلح روسیه یک حمله موشکی به مرکز آموزشی «پولتاوا» در اوکراین انجام دادند.

طبق این گزارش، در نتیجه حمله‌ مسکو به این مرکز آموزشی، ۵۰۰ متخصص نظامی از جمله مزدوران خارجی کشته یا زخمی شدند.

در حالی که نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند، نیروهای روس حملات خود از جمله در منطقه «دونتسک» را شدت بخشیده و در عین حال تلاش می‌کنند حمله غافلگیرانه فرامرزی اوکراین به کورسک را دفع کنند.

منطقه «سومی» اوکراین و «بلگورود» روسیه نیز در معرض حملات هوایی گسترده‌ای قرار گرفته‌اند اما هر دو طرف مناقشه حمله به غیرنظامیان را تکذیب می‌کنند و تاکید دارند تنها هدف این حملات از بین بردن زیر ساخت‌های نظامی است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

763846

سازمان آگهی های پرسون