۵ عبارتی که افراد باهوش برای موفقیت در محیط کار استفاده می‌کنند

یک متخصص ارتباطات پنج عبارت ساده‌ای که افراد باهوش برای موفقیت در محیط کار خود استفاده می‌کنند را فاش کرده است.
تصویر ۵ عبارتی که افراد باهوش برای موفقیت در محیط کار استفاده می‌کنند

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از دیلی میل، جسیکا چن معتقد است، متخص نحوه صحبت و ارتباط برقرار کردن برای پیشرفت در محیط کار، یک کارمند برای جلب توجه مردم نیازی به بلند صحبت کردن ندارد. چن توضیح داد: «موفقیت در محیط کار ربطی به قاطعیت، مسلط بودن یا حالت تهاجمی شما ندارد.»

او در مقاله خود برای سی ان بی سی نوشت: «مسئله هوش و ذکاوت است. به طوری که حتی پیش از صحبت کردن توجه بقیه به شما باشد.» اولین عبارت ساده‌ای که هر فرد باهوش و متفکر در هنگام مذاکره در محیط کار استفاده می‌کند این است: «متوجه عرض شما هستم». چن توضیح داد افراد باهوش می‌دانند برای اینکه مردم به آن‌ها و ایده‌هایشان گوش دهند، باید اول احساس درک متقابل را شکل بدهند.

افراد موفق در محیط کار همچنین به جای قطع کردن صحبت یک همکار در جلسه منتظر می‌مانند تا صحبت دیگران تمام شود و در این حین با دقت به صحبت‌های دیگران توجه می‌کنند. با گفتن عبارت «متوجه عرض شما هستم» به طرف مقابل نشان می‌دهید او و افکارش را تصدیق می‌کنید، حتی اگر دیدگاه مخالفی داشته باشید.

«من در مورد این موضوع بسیار هیجان زده هستم» دومین جمله مهمی که چن در محیط کار توصیه می‌کند. ارتباط برقرار کردن با همکاران در سطح احساسی و نه صرفاً سطح عقلانی، حیاتی است. چن توصیه کرد: «برای موفقیت در محیط کار از احساسات همکاران خود بهره ببرید و داستان‌هایی جذاب در سخنرانی خود بگنجانید». برای دستیابی به این هدف و بهره‌مندی از حمایت همکاران، می‌توانید از جملاتی مانند «من بسیار هیجان زده هستم که...» و «بسیار خوشحالم...» استفاده کنید. برای اینکه این عبارت تاثیر کامل خود را داشته باشد، چن توصیه می‌کند این جملات را با استفاده از زبان بدن یا لبخند بیان کنید.

سومین عبارت ویژه‌ای که می‌تواند به موفقیت منجر شود این است: «این نکته جدید و مهمی است...». چن گفت: «یکی از مهمترین کار‌هایی که می‌توانید در محل کار انجام دهید این است هر آنچه نیاز دارید را از اطرافیانتان درخواست کنید. در حین سخنرانی به واکنش همکارانتان دقت کنید و با سوال‌های کوچک مطمئن شوید تمام حواسشان به شما است.» افراد موفق وقتی می‌خواهند درباره پروژه خود صحبت کنند حتما اطلاعات جدیدی در ابتدا سخنرانی خود درج می‌کنند.

چن مثالی برای این نکته ارائه کرد: «از آخرین مکالمه ما که در آن پروژه ... را مطرح کردم، داده‌های جالبی پیدا کردم که از فرضیه من در مورد این پروژه پشتیبانی می‌کند. در ابتدا می‌خواهم اطلاعات جدیدی که بدست آورده‌ام را با شما به اشتراک بگذارم.» با صحبت درباره اطلاعات جدید و جزئیات می‌توانید مکالمه را به راحتی به جلو سوق دهید.

چهارمین عبارت کلیدی برای پیشرفت «پیش از این» است. به گفته این کارشناس ارتباطات، استفاده از عباراتی مانند «پیش از این» برای صحبت درباره دستاورد‌های قبلی بسیار مهم است. همانطور که چن اشاره کرد، صحبت در مورد موفقیت‌های قبلی می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای شما ایجاد کند. برای اینکه صحبت شما به عنوان فخر فروشی دیده نشود مهم است از تضاد‌هایی استفاده کنید که «تلاشی که کردید و تأثیری که داشته‌اید» را برجسته می‌کنند.

آخرین عبارت اساسی که افراد باهوش و موفق از آن استفاده می‌کنند «تشکر» است. چن فاش کرد افراد باهوش می‌دانند تشکر از افرادی که به آن‌ها کمک می‌کنند کافی نیست. آن‌ها همچنین در مورد آنچه که برایش سپاسگزار هستند، صحبت می‌کنند. بیان دلیل قدردانی می‌تواند به اطرافیان این حس را بدهد که شما با خلوص نیت و با توجه به زحمت‌های آن‌ها چنین حرفی می‌زنید. این کار تأثیر مثبتی بر دیدگاه همکارانتان نسبت به شما می‌گذارد و تمایل آن‌ها برای همکاری بیشتر با شما را افزایش می‌دهد.

منبع: فرارو

763803

سازمان آگهی های پرسون