اینستاگرام اجازه دسترسی به هوش مصنوعی اپل نداد

سرویس هوش مصنوعی Apple Intelligence از جدیدترین محصولات اپل است که قرار است به‌نوعی نقطه قوت سری آیفون ۱۶ باشد. اما این سرویس که زمان چندانی از معرفی آن نیز نمی‌گذرد، به مشکل بزرگی برخورده است. بسیاری از سایت‌های مطرح همچون اینستاگرام اعلام کرده‌اند اجازه دسترسی Apple Intelligence به داده‌هایشان را نخواهند داد.
تصویر اینستاگرام اجازه دسترسی به هوش مصنوعی اپل نداد

به گزارش سایت خبری پرسون، حالا اپل باید با این پلتفرم‌ها و سایت‌ها یک توافق‌نامه تجاری برای استفاده از داده‌هایشان امضا کند.

هوش مصنوعی اپل مانند هر سرویس مشابه دیگری برای بالابردن سطح دانش خود و آموختن موضوعات جدید باید به محتوا‌های منتشرشده در سطح اینترنت دسترسی داشته باشد و آن‌ها را پردازش کند. اما به نظر می‌رسد برخی وب‌سایت‌های بزرگ قصد ندارند داده‌هایشان را رایگان در اختیار Apple Intelligence قرار دهند.

سایت‌های مطرح اجازه دسترسی Apple Intelligence به داده‌های خود را نمی‌دهند

ازجمله سایت‌ها و سرویس‌هایی که دسترسی بات هوش مصنوعی اپل را به اطلاعات خود مسدود کرده‌اند، می‌توان به فیسبوک، اینستاگرام، نیویورک تایمز، نشریه آتلانتیک، Craigslist و شرکت Condé Nast اشاره کرد. نام برخی نشریات خبری معتبر مانند Vox Media، سرویس خبری USA Today، فایننشال تایمز و تامبلر نیز در این فهرست دیده می‌شود.

البته استفاده رایگان اپل از محتوا‌های سطح اینترنت برای آموزش برخی سرویس‌های خود مسئله جدیدی نیست. این شرکت برای سالیان متمادی از Applebot برای آموزش دستیار صوتی سیری استفاده کرده و این بات اخیراً برای آموزش Apple Intelligence نیز مورداستفاده قرار گرفته است.

چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT هم‌اکنون برای افزایش دانش خود به محتوا‌های سطح اینترنت وابسته‌اند. مشکل بزرگ این چت‌بات‌ها استفاده از بسیاری از محتوا‌هایی است که کپی‌رایت دارند، بدون اینکه حق‌وحقوق آن‌ها را پرداخت کند.

البته خود اپل نیز چند ماه پیش ابزاری در اختیار سایت‌ها قرار داد که به آن‌ها اجازه می‌داد دسترسی بات هوش مصنوعی این شرکت را به محتواهایش مسدود کنند. حالا اپل اگر قصد استفاده از دیتا‌های این سایت‌ها را داشته باشد، باید توافق‌نامه‌ای با آن‌ها امضا کند و احتمالاً باید رقم قابل‌توجهی نیز بپردازد.

منبع: دیجیاتو

753025

سازمان آگهی های پرسون