فناوری جدید اپل؛ بازکردن قفل دستگاه‌ با ضربان قلب

اپل روی فناوری جدیدی برای بازکردن قفل دستگاه‌ها با ضربان قلب کار می‌کند
تصویر فناوری جدید اپل؛ بازکردن قفل دستگاه‌ با ضربان قلب

به گزارش سایت خبری پرسون، اپل روی فناوری جدیدی برای بازکردن قفل دستگاه‌ها با ضربان قلب کار می‌کند که جزئیات مربوط به آن را اعلام کرده است.

طبق گزارش‌های منتشرشده، ظاهراً اپل به‌ دنبال یک راه نوآورانه جدید برای بازکردن قفل گوشی‌های آیفون و محصولات خود است. براساس این گزارش‌ها، ظاهراً کوپرتینویی‌ها به‌ دنبال راهی برای انجام این کار با شناسایی ضربان قلب هستند.

قلب هر انسانی ریتم منحصر‌به‌فرد خود را دارد که اپل‌واچ از طریق سنسور ECG آن را اندازه‌گیری می‌کند. طبق پتنت جدیدی که توسط اپل به ثبت رسیده است، ظاهراً غول فناوری به‌ دنبال توسعه تکنیکی برای شناسایی کاربران براساس ضربان قلب منحصر‌به‌فرد آن‌ها است.

بازکردن قفل دستگاه‌های اپل با ضربان قلب

با استفاده از این فناوری، در صورت استفاده از اپل‌‎واچ، می‌توانید قفل تمام دستگاه‌های خود را با ضربان قلب باز کنید. همچنین در مقایسه با رمزعبور یا اسکن اثر انگشت، این تکنیک باعث افزایش امنیت می‌شود و به روند احراز‌ هویت شما سرعت می‌بخشد.

برای مثال، در‌حال‌حاضر ابتدا باید اپل واچ خود را با یک رمز عبور باز کنید تا بتوانید از آن برای بازکردن قفل مک استفاده کنید. اما با این فناوری، می‌توانید قفل مک را بدون نیاز به رمز عبور از طریق سنسور ECG اپل واچ باز کنید. هرچند در حال‌حاضر در گزارش‌های منتشره گفته شده که این تکنیک به اپل واچ نیاز دارد، اما این موضوع در آینده ممکن است تغییر کند.

در اپل واچ، سنسورهای ECG در پشت دستگاه و تاج دیجیتال آن قرار گرفته‌اند، چراکه استفاده از الکتروکاردیوگرام به دو نقطه تماس با بدن نیاز دارد. اپل در پتنت جدید خود به رویکردی پرداخته است که تغییری در طراحی آیفون را توصیف می‌کند که به دستگاه اجازه می‌دهد به‌عنوان یک حسگر عمل کند و ضربان قلب کاربر را هنگام نگه‌داشتن گوشی اندازه‌گیری کند.

این پتنت همچنین می‌گوید که اپل به‌دنبال راهی است تا از طریق داده‌های ECG بتواند «خلق‌و‌خوی» کاربر را تشخیص دهد. برای مثال، به اندازه‌گیری ویژگی‌های قلب در حین تمرین ورزشی و پخش خودکار موسیقی متناسب برای فرد اشاره شده است.

منبع: دیجیاتو

740430