بخوانید؛ 13 صفر طلا خریدید؟

اگر تا به حال شنیده‌اید که خرید طلا در روز خاصی مثل 13 صفر خوب است یا نحس و دلیل این باور را نمی‌دانید، در ادامه این مطلب به شما توضیح می‌دهیم.
تصویر بخوانید؛ 13 صفر طلا خریدید؟

به گزارش سایت خبری پرسون، چند سالی است برخی از طرق فضای مجازی، مردم را با وعده وعید پولدار شدن به خرید طلا در ماه صفر بخصوص 13 صفر ترغیب میکنند و مردم به هر نحوی شده، به قول خودشان در آن روز حتی به اندازه تکه ای کوچک، سعی در خرید این فلز گرانبها دارند تا به قول خودشان برکت و شانس پولدار شدن را به سمت خود جذب کنند.

احادیث منتشر شده در این مورد را ما هم مثل شما دیدیم و خواندیم ولی منبع مطمئنی برایش نیافتیم تا با اطمینان از صحت آن برایتان بگوییم. برخی بر این باورند که چنین مسئله ای صحت نداشته و برخی هم برعکس باور شدید به صحت آن دارند.

در ادامه چند حدیث عنوان شده است که شاید با کمک آنها بتوانید به پاسخ قابل اعتمادتری برسید؛ با تفکر در این احادیث احتمالا میتوانید به اصل موضوع و صحت یا عدم آن پی ببرید.

نحسی سیزدهم صفر

سید بن طاووس در «الدّروع الواقیة» (ج1، ص 114) این حدیث را از قول امام صادق (ع) نقل کرده که روز سیزدهم نحس است و هر کاری در آن کراهت دارد.

13 صفر در لیست روزهای نحس ماه صفر

علامه مجلسی هم در بحارالانوار می‌گوید:از برخی اخبار ظاهر می‌شود که این روزهای ماه، نحس‌اند:3، 4، 5، 13، 16، 21، 24، 25 و 26. (ترجمۀ کمره‌ای، ج3، ص 47)

چرا ماه صفر را صفر نامگذاری کردند؟

یکی از ماههای قمری که شاید مردم به دلایلی توجه بیشتری به آن دارند و برای دفع بلا صدقه بیشتری میدهند، ماه صفر است که راز نامگذاری آن 2 عامل زیر عنوان شده است.

  1. از صُفْرَة به معنای زردی گرفته شده؛ زیرا زمان انتخاب نام با فصل پاییز و زرد شدن برگ درختان مقارن بوده است.
  2. دلیل دوم این‌که از صِفْر به معنای خالی گرفته شده است؛ چراکه با پایان یافتن ماه‌های حرام (رجب، ذی‌القعده، ذی‌الحجه و محرم) قبایل بار دیگر وارد جنگ می‌شدند و شهرها خالی می‌شد.

منبع: نمناک

741445