نگرانی «رافائل گروسی» نسبت به امنیت نیروگاه زاپوریژیا

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی نسبت به امنیت نیروگاه اتمی زاپوریژیا ابراز نگرانی کرد و گفت که وضعیت این نیروگاه رو به وخامت است.

تصویر نگرانی «رافائل گروسی» نسبت به امنیت نیروگاه زاپوریژیا

به گزارش سایت خبری پرسون، به گفته آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) وضعیت ایمنی در نیروگاه زاپوریژیا بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا رو به وخامت است.

روز شنبه، یک هواپیمای بدون سرنشین به جاده نزدیک این نیروگاه برخورد کرد و مدت کوتاهی بعد از آن، دولت روسیه، اوکراین را به دست داشتن در این حمله متهم کرد.

نیروگاه زاپوریژیا از زمان شروع درگیری بارها مورد حملات مختلف قرار گرفته است و هر دو طرف یکدیگر را به انجام آن متهم کرده اند.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس روسیه تایید کرد که کارشناسان این آژانس در محل از انفجار مطلع شده و بلافاصله از منطقه بازدید کرده‌اند.

وی در سخنانی نسبت به امنیت و خطرات هسته‌ای نیروگاه اظهار نگرانی کرد.

گروسی گفت: «من به شدت نگران هستم و درخواست خود را برای حداکثر خویشتن داری از همه طرف و برای رعایت دقیق پنج اصل مشخص تعیین شده برای حفاظت از نیروگاه تکرار می‌کنم.»

بنا بر گزارش‌ها، محل برخورد بسیار نزدیک هواپیمای بدون سرنشین اوکراین به حوضچه های آب خنک کننده بوده و تنها ۱۰۰ متر از خط برق دنیپروسکا فاصله دارد.

منبع: ایرنا

741338