شایعه یا واقعیت: آیا ضد آفتاب رنگی باعث لک پوستی می‌شود؟

شایعه به‌وجود آمدن لکه به‌دلیل استفاده از ضدآفتاب رنگی چالشی برای بسیاری از افراد شده است اما این باور غلط بوده و با مصرف این نوع کرم هیچ لکه‌ای روی پوست ایجاد نمی‌شود.
تصویر شایعه یا واقعیت: آیا ضد آفتاب رنگی باعث لک پوستی می‌شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، ممکن است با شنیدن این شایعه که ضدآفتاب رنگی باعث لک می‌شود از خریدن یا استفاده از آن صرف‌نظر کرده باشید و این مسئله و چالش برای‌تان ایجاد شده باشد که آیا این موضوع حقیقت دارد یا با مصرف این کرم هیچ مشکلی برای پوست به‌وجود نمی‌آید؟

اهمیت ضدآفتاب برای جلوگیری از اشعه‌های مضر و آسیب‌های پوستی باعث شده که استفاده از آن عمومیت داشته باشد اما همواره انتخاب بین نوع رنگی و سفید آن چالش برانگیز بوده و سوالات زیادی ذهن کاربران را به خود مشغول کرده است.

آیا ضدآفتاب رنگی باعث ایجاد لک می‌شود؟

شاید دیدن یک خبر یا مطلب در مورد تأثیر ضدآفتاب رنگی روی لکه‌های پوستی باعث دلسرد شدن شما برای استفاده از آن شود اما بهتر است این خبر خوش را به شما بدهیم که به‌هیچ‌‌وجه چنین نیست و این نوع کرم هیچ دخالتی در ایجاد لک ندارد.

کرم‌ ضدآفتاب رنگی نه‌تنها با پوشش مناسب سطح پوست مانند کرم‌پودر و پنکک عمل کرده و شما را از خرید و استفاده از این محصولات بی‌نیاز می‌کند بلکه از صورت به‌خوبی محافظت و باعث بروز لکه و سایر مشکلات نمی‌شود.

ضدآفتاب‌های رنگی همه مواد و ترکیباتی را که برای حفاظت از پوست لازم است، دارد و حاوی رنگدانه‌هایی بوده که جوش و لکه‌های پوستی را پوشش می‌دهد و تنها تفاوت آن با ضدآفتاب‌های بدون رنگ نیز همین است.

مطابق تحقیقات و مطالعات صورت‌گرفته استفاده از ضدآفتاب رنگی باکیفیت و مناسب نه‌تنها هیچ لکه‌ و مشکلی برای پوست ایجاد نمی‌کند بلکه به درمان لک صورت و بهبود آن‌ نیز کمک می‌کند.

بنابراین، بهتر است از شایعات و باورهای غلطی که در مورد ضدآفتاب رنگی وجود دارد صرف‌نظر کرده و اطمینان کنید که این نوع کرم از پوست شما به‌خوبی در برابر اشعات مضر آفتاب محافظت خواهد کرد.

ضدآفتاب رنگی مناسب هر فرد

ضدآفتاب‌های رنگی توسط تولیدکنندگان مختلفی تولید می‌شوند و تنوع بالایی از برندها را دارند اما به‌صورت‌ کلی این نوع کرم ازنظر میزان کاور کردن سطح پوست 2 نوع پوشش‌دهی ملایم و بالا دارد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را داشته و برای افراد خاصی مناسب است.

با انتخاب صحیح هرکدام از ضدآفتاب‌های پوشش ملایم و بالا می‌توان از تجربه داشتن پوستی صاف و یکدست لذت برد و به بهترین نحو از آن محافظت کرد که در ادامه به این 2 نوع ضدآفتاب و مناسب بودن آن برای هر پوستی می‌پردازیم.

ضدآفتاب رنگی با پوشش‌دهی معمولی

ضدآفتابی که پوشش معمولی دارد برای افرادی که پوست آن‌ها صاف یا دارای لک و جوش‌های کم و سطحی است، مناسب خواهد بود. این افراد به استفاده از کرم‌هایی با غلظت و کاور بالا نیاز ندارند و می‌توانند با ایجاد لایه‌ای سطحی روی پوست که حاوی رنگ‌دانه است، ایرادات و مشکلات جزئی را محو کنند.

ضدآفتاب رنگی با پوشش دهی بالا

درصورتی‌که لکه‌های عمیق و زیادی روی پوست وجود داشته باشد، استفاده از ضدآفتاب‌های بدون رنگ یا رنگی که پوشش‌دهی ملایمی دارند مناسب نیست زیرا مشکلات صورت را به‌خوبی محو نخواهند کرد و لک و جوش‌ها همچنان نمایان خواهد بود.

یک ضد آفتاب خوب برای افرادی که پوست آن‌ها جوش و لکه زیادی دارد، کرمی است که رنگدانه‌های بیشتری دارد و پوشش دهی آن بالا بوده تا با ایجاد لایه‌ای ضخیم‌تر باعث محو همه نواقص و مشکلات پوستی شود.

نکات مهم استفاده صحیح از ضدآفتاب رنگی

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از ضدآفتاب‌ رنگی استفاده کنند اما زمانی می‌توان بهترین نتیجه را از این کرم‌ها دریافت و از مشکلات احتمالی آن جلوگیری به‌عمل آورد که نکاتی مهم را برای مصرف آن‌‌ها رعایت کرد که در ادامه ذکر شده است.

  • بهتر است برای جلوگیری از نفوذ اشعه‌های UVA و UVB کرم ضدآفتاب رنگی را هر 2 ساعت یک‌بار تمدید کرد تا اثر محافظت‌کنندگی آن حفظ شود.
  • مقدار مناسب استفاده از ضدآفتاب رنگی حدود نصف قاشق چای‌خوری بوده و باید آن‌ را به‌صورت صاف و یکدست در قسمت‌های مختلف پوست صورت و گردن پخش کرد که برخی از افراد به رعایت این نکته توجه کافی ندارند.
  • کرم ضدآفتاب رنگی تنها مختص بیرون رفتن نیست بلکه استفاده از آن هنگام خانه ماندن نیز ضرورت دارد زیرا اشعه‌های مضر آفتاب از پنجره‌ها نیز وارد شده و به پوست نفوذ می‌کند.
  • بهتر است 30 دقیقه قبل‌از بیرون رفتن از منزل کرم ضدآفتاب روی تمام سطح پوست مالیده شده باشد تا به‌خوبی جذب شود و بتواند در برابر نفوذ اشعه‌ها عملکردی مناسب داشته باشد.
  • توصیه می‌شود ضدآفتاب رنگی را ابتدا با مواد پاک‌کننده مناسب از روی پوست تمیز کرد و سپس صورت را با شوینده مناسب شست‌وشو داد.
  • بهتر است در انتخاب ضدآفتاب رنگی دقت داشت و موردی را استفاده کرد که SPF مناسبی داشته و میزان پوشش‌دهی کرم نیز با توجه به وضعیت پوست و میزان جوش و لک‌ها باشد.

اکنون که به این نتیجه رسیدید که ضدآفتاب رنگی اثرات منفی و مخربی روی پوست ندارد و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید، بهتر است که کرم مورد نظر خود را نیز از مراجع معتبر و شناخته‌شده خریداری کنید چراکه محصولات پوستی تقلبی و بی‌کیفیت قاتل پوست شما خواهد شد.

جمع‌بندی

ضدآفتاب‌های رنگی به‌دلیل پوشش مناسب سطح پوست طرفداران زیادی دارند اما این باور که ضدآفتاب رنگی باعث لک صورت می‌شود باعث نگرانی افراد زیادی شده که باوری غلط است و با مصرف صحیح آن و رعایت برخی از نکات هیچ مشکلی به‌وجود نخواهد آمد.

البته ضدآفتاب رنگی باید از فروشگاه‌های معتبر خریداری شود که اصل و باکیفیت باشد تا آسیبی به پوست وارد نکند.

منبع: نمناک

740932