تهدید خطر پیری ایران در آینده

رییس ستاد سمن های شهر تهران با اشاره به تهدید خطر پیری کشور در آینده گفت: باید برای حرکت به سمت جوانی جمعیت تلاش کرده و زیرساخت های لازم را برای جامعه سالمندی فراهم کنیم.

تصویر تهدید خطر پیری ایران در آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، سید احمد علوی روز پنجشنبه ضمن بازدید از موسسه خیریه کهریزک و خدمت رسانی به مددجویان شریف تهرانی افزود: اگر برای فردای جامعه‌ که ممکن است با چالش جامعه سالمندی رو به رو باشد، تدبیر و برنامه ریزی لازم صورت نگیرد، در حق خودمان و مردم ظلم کرده ایم.

علوی تصریح کرد: ما خادم مردم در شورای شهر هستیم و باید همه ابعاد جامعه را در نظر بگیریم و برای فراهم سازی زیرساخت ها و مرتفع ساختن آنها برنامه ریزی کنیم.

این عضو شورای شهر در ادامه گفت: بنابراین باید مسئولان و مدیران کشور و نیز جامعه را به این موضوعات مهم حساس کنیم.

رییس ستاد سمن های شهر تهران اظهارداشت: هر چند امروز به دلیل گرمای هوا ادارات تهران تعطیل شده اما کار ما داوطلبانه و جهادی است و تعطیلی ندارد.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم و هم نوعان فارغ از نژاد و دین در فرهنگ‌ و اعتقادات ما ایرانی ها نهادینه شده است افزود: امروز بر روح مرد بزرگ مرحوم حکیم زاده که برای ایجاد این موسسه خیریه زحمت کشیدند، درود می فرستیم و یادآوری می کنم که همه ما باید وظیفه اجتماعی خود را فراموش نکرده و در حد توان خود پای کار بیاییم.

علوی با اشاره به وظایف و رسالت ستاد سمن های شهر تهران گفت: وظیفه اصلی ما در این ستاد، حساس سازی جامعه نسبت به موضوعات مهمی است که گاهی جایگاه کمرنگ‌تری به خود گرفته اند و اگر به این موضوعات پرداخته نشود چالش بزرگی در جامعه پدید می آورد.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم که مسئولان و مدیران کشور و همچنین جامعه را به این موضوعات مهم حساس و مطالبه گری کنیم تا آنان به وظایف خود عمل کنند.

رییس ستاد سمن های شهر تهران با تاکید بر اینکه تکریم و احترام به سالمندان و معلولان ریشه در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما دارد گفت: بر خلاف برخی کشورهای غربی, سالمندان را گنجینه گرانقدر خود می دانیم و وجود آنان را ارج می نهیم و امروز وظیفه داریم که این فرهنگ را در جامعه ایرانی اسلامی خود ترویج دهیم.

علوی همچنین بر ضرورت هماهنگی، همفکری و همراهی همه سمن ها، سازمان های مردم نهاد و خیریه های شهر تهران تاکید و تصریح کرد: زمانی با هم باشیم تاثیرگذارتر خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، در این بازدید، مجید قمی عضو هیأت مدیره موسسه خیریه کهریزک، برخی نمایندگان سمن‌ها و مدیران و کارکنان ستاد توان افزایی سمن های شهر تهران نیز حضور داشتند.

علوی و هیات همراه از کارگاه های توانبخشی هنری، خیاطی، سفالگری، قالیدوزی و همچنین مراکز درمانی و فیزیوتراپی موسسه خیریه کهریزک بازدید کردند.

منبع: ایرنا

740132