دعای سریع الاجابه جواب مثبت گرفتن در خواستگاری

در این مطلب، مجموعه‌ای از دعاهای سریع‌الاجابه از امامان و بزرگان دین برای جذب خواستگار و دریافت پاسخ مثبت در خواستگاری گردآوری شده است.
تصویر دعای سریع الاجابه جواب مثبت گرفتن در خواستگاری

به گزارش سایت خبری پرسون، پیش از ازدواج، مرحله مهم خواستگاری را داریم که برای هر دختر و پسر دم بختی، مرحله مهمی محسوب می شود اما گاهی به دلایلی این مرحله با استرس و نگرانی های همراه است و طرفین بدنبال راهی برای گرفتن جواب مثبت در خواستگاری و دعایی هستند تا همه چیز به خوبی و خوشی پیش برود اینجاست که سوالاتی همچون چه ذکری برای جواب مثبت گرفتن در خواستگاری خوب است یا کدام سوره و دعای خواستگاری برای پسندیده شدن موثرتر است، پیش می آید. اگر شما هم در جستجوی دعای خواستگاری برای جور شدن ازدواج هستید یا دوست دارید خواستگاری که به او علاقه دارید، زنگ در خانه تان را به صدا درآورد، با این بخش همراه شوید.

دعای خواستگاری برای گرفتن جواب مثبت

از پیامبر اکرم (ص) نقل شده:

هر کس سوره (طه) را بنویسد و در پارچه سبزی قرار داده و به خواستگاری برود، خواستگاری اش رد نمی شود و حاجتش برآورده می شود. (تفسیرالبرهان، ج3، ص696)

سوره طه برای آسان شدن ازدواج و جذب خواستگار

امام صادق (ع) فرمودند:

هر کس که خواستگاری ندارد یا به خواستگاریش جواب نمی دهند سوره طه را بنویسد و بشوید و آب آن را بر صورت خود بریزد، خداوند ازدواجش را آسان می کند. (تفسیرالبرهان، ج3، ص696)

خواندن نماز امام زمان (ع) و درخواست خواستگاری و ازدواج موفق

امام صادق (ع) فرمودند:

درصورتی‌که اراده ازدواج نمودی دو رکعت بعد از نماز جمعه بخوان و رکوع و سجده را طولانی بنما، بعد از نماز این عبارات را بخوان

اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِمَا سَأَلَکَ بِهِ زَکَرِیَّا إِذْ قَالَ رَبِّ لا تَذَرْنِی فَرْداً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوارِثِینَ اللَّهُمَّ هَبْ لِی ذُرِّیَّةً طَیِّبَةً إِنَّکَ سَمِیعُ الدُّعاءِ اللَّهُمَّ بِاسْمِکَ اسْتَحْلَلْتُهَا وَ فِی أَمَانَتِکَ أَخَذْتُهَا فَإِنْ قَضَیْتَ فِی رَحِمِهَا وَلَداً فَاجْعَلْهُ غُلَاماً وَ لَا تَجْعَلْ لِلشَّیْطَانِ فِیهِ نَصِیباً وَ لَا شِرْکاً (الکافی (ط - الإسلامیة)، ج ‏3، ص 482.

دعا برای آمدن خواستگاری که دوست دارید

از امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) نقل‌شده کسی که قصد ازدواج دارد، دو رکعت نماز گذارد در هر رکعت پس از «حمد» سوره «یاسین» بخواند. پس از اتمام نماز حمد و ثنای پروردگار گذارد و این دعا را بخواند:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَةً وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَی أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سَرَّتْنِی وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی

یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا أَسْأَلُکَهُ وَ لَا آخُذُ إِلَّا مَا مَنَنْتَ وَ أَعْطَیْتَ وَ قَالَ مَنْ فَعَلَ ذَلِکَ أَعْطَاهُ اللَّهُ مَا سَأَلَ فَإِذَا زُفَّتْ [إِلَی‏] زَوْجِهَا وَ دَخَلَتْ عَلَیْه‏ (الجعفریات (الأشعثیات)، ص 109)

نماز و دعای سفارش شده برای ازدواج و خواستگاری موفق

امام صادق (ع) می‌فرمایند:

هرگاه خواستی ازدواج کنی ابتدا دو رکعت نماز بجا بیاور، سپس حمد و سپاس خداوند نما و بعد بگو:

اللَّهُمَّ إِنِّی أُرِیدُ أَنْ أَتَزَوَّجَ فَقَدِّرْ لِی مِنَ النِّسَاءِ أَعَفَّهُنَّ فَرْجاً وَ أَحْفَظَهُنَّ لِی فِی نَفْسِهَا وَ فِی مَالِی وَ أَوْسَعَهُنَّ رِزْقاً وَ أَعْظَمَهُنَّ بَرَکَةً وَ قَدِّرْ لِی وَلَداً طَیِّباً تَجْعَلُهُ خَلَفاً صَالِحاً فِی حَیَاتِی وَ بَعْدَ مَمَاتِی؛

خداوندا! من می‌خواهم ازدواج کنم، خداوندا! برای من پاک‌دامن‌ترین زنان را مقرر فرما و کسی که خویشتن‌دار از همه نسبت به خود و نگهداری کننده ­ترین فرد در مالم باشد که به‌واسطه آن نفسم (حالم) و مالم محفوظ بماند.

کسی که فراخ‌ترین روزی و بیشترین برکت را در زندگی داشته باشد و از وی برای من فرزندی طیب در نظر بگیر که جانشینی شایسته در حیات و ممات من باشد. (الکافی (ط - الإسلامیة)، ج ‏3، ص 482)

منبع: نمناک

729853