حداکثر افزایش اجاره‌بها برای اصفهان چند درصد می باشد؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: شورای عالی مسکن مکلف شد با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم عمومی هر استان را به عنوان میزان افزایش تورم اجاره بها مشخص کند. بر این اساس حداکثر افزایش اجاره‌بها و قرض‌الحسنه برای اصفهان ۲۵ درصد در نظر گرفته شده است.
تصویر حداکثر افزایش اجاره‌بها برای اصفهان  چند درصد می باشد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص نرخ رشد اجاره‌بها اظهار کرد: مطابق با ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها، شورای عالی مسکن مکلف شد با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم عمومی هر استان را به عنوان میزان افزایش تورم اجاره بها مشخص کند.

وی افزود: بر این اساس حداکثر افزایش اجاره‌بها و قرض‌الحسنه برای اصفهان ۲۵ درصد در نظر گرفته شده است.

قاری‌قرآن با اشاره به جرائم موجران در صورت رعایت نکردن سقف اجاره بها بیان کرد: در صورت عدم رعایت نرخ افزایش اجاره بهای سالانه توسط موجر در صورت شکایت مستأجر تا پس از ۵ سال بعد از انعقاد قرارداد و احراز تخلف توسط مرجع صالح، موجر جریمه می‌شود و باید نسبت به پرداخت مبالغ اضافه دریافت شده به عنوان جریمه به مستاجر و رعایت حداکثر نرخ مجاز اعلام شده از سوی شورای عالی مسکن اقدام کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: علاوه بر این موجر به پرداخت جریمه‌ای معادل ۳ برابر مبلغ غیرمجاز افزایش اجاره بهای یک ماه (مشتمل بر مبلغ اجاره بها و اجاره بهای عرفی بدل مبلغ قرض‌الحسنه) محکوم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جریمه ماخوذه برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در قالب بودجه سنواتی و با ساز و کار گردش خزانه در اختیار صندوق ملی مسکن قرار می‌گیرد، گفت: موجر نسبت به آن ملک مشمول تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی موضوع تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیات‌های مستقیم نمی‌شود.

قاری‌قرآن عنوان کرد: بنگاه‌های مشاور املاک موظف به رعایت مفاد ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از طریق بررسی اسناد ملک مورد اجاره از جمله اجاره نامه ۲ سال گذشته بوده و در صورت عدم رعایت سقف و عدم ارائه اسناد مذکور توسط موجرین، بنگاه‌های مشاور املاک مکلف به ارسال این قراردادها به سازمان امور مالیاتی کشور هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص جریمه بنگاه‌های مشاور املاک متخلف عنوان کرد: متخلفین توسط شعب سازمان تعزیرات حکومتی در مرتبه اول به جریمه نقدی معادل ۳ برابر حق‌الزحمه دریافتی، در مرتبه دوم به محرومیت به مدت شش ماه و جریمه نقدی معادل چهار برابر حق‌الزحمه دریافتی و در مرتبه سوم به محرومیت به مدت یک سال و جریمه نقدی معادل شش برابر حق‌الزحمه دریافتی و در مرتبه چهارم به محرومیت دائم از اشتغال در آن صنف محکوم می‌شوند.

منبع: فارس

729792