بازاری تازه و کم رونق؛ ورود چرم ماهی به بازار ایران

مدیر بازرگانی گروهی چرمکار استفاده از دورریز پوست ماهی برای تولید چرم را دوستدار محیط زیست خواند و گفت: هنوز در داخل کشور چرم ماهی معرفی نشده است، لذا در حال بازارسازی برای آن هستیم.
تصویر بازاری تازه و کم رونق؛ ورود چرم ماهی به بازار ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، صنعت تولید چرم از پوست ماهی طی سال‌های اخیر در دنیا به دلیل تقاضای مصرف‌کنندگان جدید در حال توسعه است و به دلیل ویژگی‌هایی مانند رنگ‌های زیبا و درخشان پوست ماهی و سطح لایه لایه آن موجب شده که جای خود را در صنعت چرم دنیا باز کرده و بتواند در این صنعت پررونق و پرسود جایگاهی پیدا کند.

چرم‌های رایج مثل چرم مار و سوسمار بسیار گران هستند و منابع آنها به شدت در معرض خطر نابودی قرار دارد ولی پوست ماهی چنین شرایطی ندارد، کاملا در دسترس است و منابع آن پایداری بالایی دارد.

تبدیل کردن دورریختنی بدبویی به نام پوست ماهی به چرمی که زیبایی و محبوبیت آن قابل توجه است، توانسته جایگاه ویژه‌ای پیدا کند و کشورهای مختلف دنیا را به سمت خود بکشاند.

امروزه این نوع چرم در کشور ما نیز تولید شده و به بازار راه پیدا کرده است، لذا در این زمینه به سراغ یکی از تولیدکنندگان چرم ماهی رفتیم.

محسن بابایی با بیان این که فعالیت در حوزه چرم ماهی را از سه سال گذشته آغاز کرده است گفت: تا امروز پوست‌های ماهی دور ریخته می‌شد، اما با بهره‌گیری از تجارب موجود، حرکتی را آغاز کردیم که بتوانیم از این دورریز چرم‌ تولید کنیم.

او با اشاره به این که سابقه وجود چرم ماهی در دنیا ۲۰ ساله است، تصریح کرد: استفاده از دورریز ماهی برای تولید چرم اهمیت زیادی دارد، چرا که امروزه نیز صنعت مد به سمت چرم‌های دوستدار محیط زیست حرکت کرده و یکی از این چرم‌ها چرم ماهی است.

مدیر بازرگانی شرکت تولیدی چرم ماهی با بیان این که چرم ماهی ۹ برابر چرم‌های گاوی و گوسفندی قدرت مقاومت دارد، اظهار کرد: این چرم قدرت مقاومت در مقابل برودت ۱۵ درجه زیر صفر را دارد و در مناطق سردسیر از آن استفاده می‌شود و البته هم اکنون نیز برای تولید البسه در مناطق بسیار سرد مانند اسکیموها مورد استفاده است.

این تولیدکننده با اشاره به استفاده از ۹ گونه ماهی بومی کشور در حوزه چرم ماهی خاطرنشان کرد: در این زمینه انواع و اقسام کارهای چرمی را با ماهی تولید می‌کنیم که شامل اقلامی مانند اکسسوری، کفش و کیف و کمربند و حتی تابلو می‌شود.

او با بیان این که صنعت چرم ماهی با رشد سالانه ۵ درصد در صنعت مد جا باز کرده و آینده در حال توسعه‌ای دارد، گفت: این نوع چرم، در دنیا شناخته شده است و بازاری جدید دارد اما هنوز در داخل معرفی نشده و در حال بازارسازی برای آن هستیم.

بابایی در پایان به بازارهای خارجی مطلوب خصوصا در کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: عمده تولیدات چرمی ما ارزش صادراتی دارد و با توجه به این که اختلاف قیمت به شدت بالاست می‌توانیم بازار مورد نظر را در دیگر کشورها پیدا کنیم.

منبع: میراث آریا

729482