افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان

وضعیت فعلی معیشتی و درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی خیلی خوب نیست و این قشر هر ساله بخشی زیادی از حقوق خود را برای درمان هزینه می کند. بازنشستگان از دولت جدید درخواست دارند که به وضعیت درمانی و معیشتی آنها در اولین فرصت رسیدگی شود.
تصویر افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان

به گزارش سایت خبری پرسون، تورم در کشور بالای ۴۰ درصد است و بازنشستگان در وضعیت معیشتی خوبی قرار ندارند و دخل و خرج آنها هم خوانی ندارد. افزایش حقوق دولت برای بازنشستگان تاثیر چندانی بر زندگی این قشر نداشته است.

قیمت اقلام خوراکی به صورت ماهانه در حال افزایش است و در این شرایط بازنشستگان بیشترین آسیب را از افزایش چندین باره تورم و هزینه‌های ضروری و اولیه زندگی متحمل می‌شوند.

وضعیت فعلی معیشتی و درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی خیلی خوب نیست و بازنشستگان مستحق وضعیت دشوار کنونی نیستند. مسئولان تامین اجتماعی باید به این مسئله توجه داشته باشند که رفع مشکلات بازنشستگان در اولویت کار آنها باشد.

بارها اتفاق افتاده است که حقوق بازنشستگان با تاخیر چندین هفته ای پرداخت شده و در این شرایط حتی یک روز تاخیر در پرداخت، مشکلات بسیار برای این قشر به وجود می‌آورد.

بازنشستگان بهترین سال‌های عمر خود را صرف سربلندی و سازندگی کشور کرده‌اند و بازنشستگان از دولت جدید درخواست دارند که به وضعیت درمانی و معیشتی آنها در اولین فرصت رسیدگی شود.

یک بازنشسته در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: معیشت بازنشستگان در وضعیت بحرانی قرار دارد و مسئولان اصلا به فکر مشکلات این قشر جامعه نیستند. بازنشستگان دارای فرزند و نوه هستند و خرج و مخارج آنها بسیار زیاد است.

اکبر هدایتی ادامه داد: دولت هر ساله حقوق ما بازنشستگان را افزایش می دهد ولی قیمت ها سریع افزایش پیدا می کند و افزایش حقوق اصلا تاثیری بر زندگی ما ندارد. دولت باید بر بازار نظارت بیشتر داشته باشد که مردم انقدر تحت فشار نباشند.

وی بیان کرد: دولت هرساله وام های ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومانی به تعدادی از بازنشستگان پرداخت می کند. چطور می توان با این وضعیت تورم با وام ۳۰ میلیون تومانی زندگی کرد؟

وی گفت: تورم در کشور رو به افزایش است و ما از دولت می خواهیم که وام های ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیونی تومانی با سود کم درصد به بازنشستگان بپردازد. وضعیت فعلی معیشتی بازنشستگان در شان آنها نیست.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان گلستان هم در گفت وگو با ایلنا گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان غیر دولتی بوده و در کشور دومین تامین کننده درمان است. هم اکنون در استان دو بیمارستان تامین اجتماعی در گرگان و گنبدکاووس داریم.

محمد کوهستانی ادامه داد: درخواست دادیم که دستگاه ام ار ای بیمارستان حکیم جرجانی هر چه سریعتر افتتاح شود. ۷۵ هزار بازنشسته، مستمری بگیر و از کار افتاده در استان داریم که دولت چهاردهم باید نگاه ویژه ای به قشر بازنشستگان داشته باشد.

وی بیان کرد: هر ساله بسیاری از بازنشستگان در طرح کرامت رضوی به شهر مشهد مقدس اعزام می شوند که سال گذشته حدود ۱۴۰۰ نفر اعزامی داشتیم. همچنین هر ساله المپیاد ورزشی برای بازنشستگان برگزار می کنیم که در سال گذشته در شهر ارومیه برگزار شد و استان گلستان در رشته والیبال قهرمان شد.

کوهستانی افزود: در سال گذشته ۶۱ میلیارد تومان وام قرض الحسنه غیر حضوری به بازنشستگان پرداخت کردیم. بازنشستگان از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۳ میلیارد تومان وام ۳۰ میلیونی قرض الحسنه ثبت نام کردند و در مرحله پرداخت است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته حقوق بازنشستگان ۳۵ درصد افزایش داشته است و امسال هم افزایش پیدا کرد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد که بازنشستگان تامین اجتماعی شرایط ایده آلی داشته باشند.

منبع: ایرنا

729453