شاهد عبور اقتصاد ایران از رکود هستیم

وزیر اقتصاد با بیان این که شاهد عبور اقتصاد ایران از رکود هستیم گفت: امیدوار هستیم برای سال جاری شاهد رشد اقتصادی بالاتر از ۵.۵ درصد باشیم.
تصویر شاهد عبور اقتصاد ایران از رکود هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالدر خصوص باقی مانده سود سهام عدالت که از سوی برخی شرکت‌ها پرداخت نشده است، گفت: قرار است این مسئله از سوی شرکت سپرده گذاری دولتی پاسخ داده شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد شاخص‌های اقتصاد کلان در دولت سیزدهم گفت: با توجه به مجموعه شاخص‌های اقتصادی، شاهد عبور اقتصاد ایران از رکود هستیم. ضمن اینکه با زمینه فراهم شده و قراردادهای منعقد شده، شرایط بهتری برای ادامه مسیر فراهم شده است. براین اساس امیدوار هستیم برای سال جاری شاهد رشد اقتصادی بالاتر از 5.5 درصد باشیم.
برخی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه انرژی در سال جاری آغاز خواهد شد و قراردادهای تجاری نیز در دستور کار است. به مانند بانک جهانی امیدوار هستیم با تلاش های دولت بعد روند فعلی تداوم پیدا کنند.

مسیر باز دولت چهاردهم برای تداوم رشد اقتصادی

خاندوزی گفت: در مجموعه دهه 90 با رکود انگیزه ها نیز کاهش پیدا کرده بود. سیاست اقتصادی و رویکرد خارجی سبب شد تا نرخ رشد شتاب بگیرد و سرمایه‌گذاری خارجی نیز از مجموع سال‌های پیش از آن بیشتر بود. این موارد سبب شده است تا چشم انداز برای دولت آینده بهبود شرایط اقتصاد کلان باشد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد کنترل تورم گفت: تورم در مسیر کاهش بسیار خوبی است. موتورهای خلق تورم شامل بی‌نضباطی‌های مالی، بی‌انضباطی بانکی(نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی) و کنترل بانک مرکزی بر مسئله ارز با گذشته قابل مقایسه نیست.
در نتیجه مجموعه شرایط چشم انداز مثبتی را ایجاد می‌کند و امیدوار هستیم مسیر کنترل تورم در دولت آینده نیز تداوم پیدا کند چرا که شاهد کاهش تورم از حدود 40 درصد به محدوده 30 درصد هستیم.

مسیر سبز دانش آموختگان مدرسه تابستانه برای استخدام در دولت

خاندوزی در پاسخ به سوالی در مورد استخدام شرکت کنندگان در مدرسه سیاست‌گذاری اقتصادی گفت: سازمان اداری و استخدامی برای استخدام بسیار سختگیر است و تنها اگر افرادی در آزمون مربوط قبول شوند فرصت حضور در دولت را خواهند داشت. با این حال ما در مدرسه تابستانه و در تعامل با بنیاد نخبگان تلاش کردیم تا مسیر سبزی را برای استخدام برگزیدگان ایجاد کنیم.

منبع: تسنیم

729224