چند راهکار برای تغییر شگفت‌انگیز زندگی روزمره

اگر به دنبال تغییرات مثبت در زندگی خود هستید بهتر است این نکات را رعایت کنید و از چیزهایی که ذهنتان را بهم میریزد دوری کنید.
تصویر چند راهکار برای تغییر شگفت‌انگیز زندگی روزمره

به گزارش سایت خبری پرسون، برای آنکه انسانی شاد باشید و احساس خوشبختی را با تمام وجود حس کنید، لازم است تغییراتی در خود ایجاد کرده و مسیر زندگی تان را به سمتی هدایت کنید تا از لحظه لحظه زندگی تان لذت ببرید. برای رسیدن به این جایگاه، کار چندان سختی ندارید بلکه با ترک چند عادت و اخلاق که در ادامه این بخش برایتان خواهیم گفت، میتوانید خود را هر روز به حال خوب نزدیک تر ببینید.

از انسانی که لیاقت محبت ندارد دور شو

عشق و محبت شما داشته ارزشمندی است که آن را باید فقط صرف افرادی کنید که ارزش آن را میدانند در غیراینصورت به خود بد کرده اید. زمانیکه محبت خود را خرج چنین افرادی می کنید، خودتان را وارد مسیر غم و ناراحتی میکنید چراکه به مرور، تاثیر منفی این قدرنشناسی حال شما را بدتر و بدتر میکند.

دشمنی که ارزش جنگیدن ندارد را فراموش کن

هر انسانی در طول زندگی اش خواسته و ناخواسته دشمانی را بر سر راهش مشاهده می کند. این دشمنان میتوانند انسان، عادت غلط، فکر بد یا هر چیز دیگری باشند و این شما هستید که انتخاب میکنید چقدر برای جنگیدن با آنها از خود مایه بگذارید. برخی از این موارد ارزش جنگیدن دارند و عبور از آنها شما را به موفقیت و حال بهتر میرساند ولی عکس این مسئله هم وجود دارد و اینجاست که نباید به جنگیدن ادامه دهید. مطمئنا خودتان فهوای کلام را دریافتید.

حقی که ارزش گرفتن ندارد رها کن

حق گرفتنی است و در آن شکی نیست ولی گاهی آنچه به عنوان حق برای بدست آوردنش تلاش میکنید ارزشی ندارد و رها کردنش نفع بیشتری برایتان خواهد داشت پس تا دیر نشده از آن دست بردارید.

فکری که ارزش اندیشیدن ندارد از ذهنت پاک کن

فکر در ذهن ما بیشمار است و اینکه تفکر میکنیم امر مثبتی است ولی بشرط آنکه تفکرمان را صرف افکار مثبت و سازنده کنیم نه افکار مخرب منفی. شما تنها کسی هستید که میتوانید تشخیص دهید کدام فکر موجود در ذهنتان منفی و کدامیک مثبت است؛ با خود صادق باشید و بدون هیچ اما و اگری افکار منفی و بی ارزش را جدا کرده و از ذهن تان حذف کنید.

کاری که ارزش انجام دادن ندارد برایش وقت صرف نکن

یکی از ارزشمندترین دارایی های شما، وقت و عمرتان است که نباید به بطالت سپری شود پس هرگز بخود این اجازه را ندهید که درگیر و مشغول انجام کاری شوید که ارزش انجام ندارد چراکه احساس پشیمانی بعدش شادی و حال خوش را از تمام وجودتان دور خواهد ساخت.

بحثی که ارزش اعصاب خوردی ندارد ادامه نده

همه ما بارها در طول عمرمان بحث میکنیم، بحث هایی که بر سر موضوعات مختلف انجام شده و نتایجی هم بدنبال دارند اما بپذیرید که در میان تمام این بحث ها، گاها ذهن و آرامش روانی مان را فدای موضوعاتی واقعا بی ارزش میکنیم که دست آخر از آن برای مان فقط حال بد میماند و اعصاب خورد. وقتی حس کردید بحثی ارزش اعصاب خورد کردن ندارد، سکوت و کناره گیری از بحث بهترین انتخاب برای شماست.

منبع: نمناک

729198