پزشکیان در ابتدای مراسم تنفیذ چهاردهم چه گفت؟ +فیلم

رییس جمهور گفت: ملت ایران با حضور پای صندوق‌های رأی تغییر را رقم زدند. آنها که به من و یا نامزدها رقیب رای دادند و یا وارد نشدند ریاست جمهوری را بر عهده بنده نهادند و انتظار است که پاسخگوی همگی باشم.

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری دولت چهاردهم، در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خود گفت: به همه خدمت‌گزاران کشور و به خصوص شهید رئیسی درود می‌فرستم. سپاسگزار رهبر معظم انقلاب هستم و همچنان خاک پای ملت شریف و بزرگوار ایران هستم که آگاهانه در این میدان پانهادند و با رأی خود به تغییر بار سنگینی را به دوش این حقیر گذاشتند.

وی افزود: اکنون مقام معظم رهبری با تنفیذ حکم بنده و بنا بر رای ملت و امضای حکم ریاست جمهوری، این بنده کوچک خدا را رسما به مسئولیتی بزرگ در قبال ملت ایران منصوب فرمودند. ملت ایران با حضور پای صندوق‌های رأی تغییر را رقم زدند. آنها که به من و یا نامزدها رقیب رای دادند و یا وارد نشدند ریاست جمهوری را بر عهده بنده نهادند و انتظار است که پاسخگوی همگی باشم.

پزشکیان در ادامه تصریح کرد: منتخب ملت به موجب اصل ۱۱۳ قانون اساسی از امروز رییس جمهور می‌شود و مسئولیت اجرای قانون اساسی را برعهده دارد. آنچه که مسئولیت قانون اساسی بر عهده ما گذاشته است در مسیر روشنی که مقام معظم رهبری فرموند چشم انداز جمهوری اسلامی و قانون برنامه است که ما به طرف آن حرکت کنیم. طبق چشم‌انداز ایران کشوری توسعه یافته با جایگاه اول علمی در منطقه و دارای روابط با کشورهای جهان است. همچنین چشم‌انداز ما کشور پیشرفته همراه با عدالت اجتماعی، حفظ کرامت انسان‌ها، متکی بر سرمایه اجتماعی امن با سامانه دفاعی بازدارندگی، برخوردار از سلامت، نهاد مستحکم خانواده، به دور از فقر، فعال، مسئولیت‌پذیر، متعهد به انقلاب و نظام اسلامی و مفتخر به ایرانی بودن، الهام بخش، فعال و موثر در جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: دولت باید حکومتی قدرتمند را تسهیل کند و ما مسئولیم که به این طرف حرکت کنیم. اصول اول و سوم قانون اساسی بر اساس چهارچوبی است که رهبری بیان کردند.. ما می توانیم از بحران ها و تگناهی کشور عبور کنیم. یک جامعه که همگرا و قانون مدار است می تواند قدرت یابی جامعه را فراهم کند.

پزشکیان همچنین اظهار کرد: من و دولت آینده رسالت و مسئولیتمان برای رسیدن به چشم انداز تعهد به چشم اندازی است که رهبری فرمودند؛ سیاست های کلی نظام که ابلاغ کردند و قانون برنامه هفتم است. این جز با همگرایی و وحدت و انسجام ملی امکان پذیر نیست. این وحدت، اسنجام ملی و چنگ زدن به ریسمان خداست که می تواند ما را به جایگاهی شایسته آن هستیم برساند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: اگر ما همه با همه اختلافاتی که داریم و مشخص است، در چارچوب سیاست حرکت می کردیم، باید به چارچوبی که شایسته آن بودیم، می رسیدیم.

منبع: مشرق

728335