آشنایی با سندرم خستگی مزمن و علائم آن

علائم خستگی مزمن شامل سردرد، درد اندام و ضعف عضلانی است.
تصویر آشنایی با سندرم خستگی مزمن و علائم آن

به گزارش سایت خبری پرسون، مرکز درمان خستگی در بیمارستان Charité در پایتخت آلمان، برلین، گزارش داد که سندرم خستگی مزمن به معنای رنج بردن از خستگی، خستگی و مشکلات روحی و روانی در مدت طولانی، حتی با تلاش اندک است.

این مرکز افزود: با گذشت زمان بیمار ناتوان از کار، بستری شدن و نیاز به مراقبت های پزشکی می شود.

این مرکز توضیح داد که علل دقیق سندرم خستگی مزمن مشخص نیست، اما پزشکان بر این باورند که علت آن یک عفونت ویروسی است، به عنوان مثال، عفونت با ویروس "اپشتین بار" که باعث تب غده ای "فایفر" یا تب غددی می شود. "ویروس کرونا.

علل احتمالی نیز شامل عدم تعادل هورمونی (هورمون های هیپوفیز، مانند تیروکسین و کورتیزول)، عدم تعادل سیستم عصبی (التهاب مزمن، تغییرات در انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین)، بیماری های خود ایمنی، یا اختلال شدید متابولیسم انرژی در سلول های مغز می باشد

علاوه بر خستگی مزمن، علائم نیز شامل سردرد، درد اندام، درد و ضعف عضلات و مفاصل، اختلالات خواب شدید، مشکلات سیستم گوارشی، کمبود مواد معدنی و ویتامین، تورم غدد لنفاوی، مشکلات قلبی عروقی، تنگی نفس و کاهش توانایی فعالیت است.

مرکز آلمان نشان داد که هیچ درمان خاصی برای سندرم خستگی مزمن وجود ندارد، بلکه علائم به طور جداگانه با آن مواجه می شوند، به عنوان مثال، درد از طریق داروهای ضد درد برطرف می شود، در حالی که کمبود ویتامین و مواد معدنی از طریق مکمل های غذایی برطرف می شود.

منبع: مجله سلامتی

728319