معاون شهردار مشهد:

قرار زیارت در 480 مسجد سطح شهر برگزار می شود

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: طرح قرار زیارت با هدف تسهیل در امر زیارت از طریق 480 مسجد سطح شهر مشهد برگزار می شود.
تصویر قرار زیارت در 480 مسجد سطح شهر برگزار می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، جواد کیانی در همین رابطه اظهار داشت: شهر مشهد متعلق به امام رضا (علیه السلام) است و بهره مندی از امر زیارت به طور مساوی برای تمامی شهروندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مشهد یک کلانشهر مذهبی در جهان اسلام به شمار می رود و باید تمامی اقداماتی که در این شهر انجام می شود متناسب با فضای معنوی آن و همچنین در خور و شان جایگاه امام رضا(علیه السلام) باشد ادامه داد: تسهیل در امر زیارت به ویژه برای شهروندان مناطق کم برخوردار یکی از رویکردهای اصلی مدیریت شهری در دوره ششم است و با همین محوریت، طرح قرار زیارت با هدف رفت و آمد و تشرف آسان به حرم رضوی روزانه اجرا می شود.

کیانی با بیان اینکه مساجد در اجرای این طرح نقش ارزنده ای را ایفا می کنند و طرح قرار زیارت به صورت مسجد محوری برگزار می شود، گفت: در اجرای این طرح 480 مسجد سطح شهر مشهد با مدیریت شهری همکاری دارند.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه و با بیان اینکه به صورت روزانه بین 10 الی 15 سرویس تشرف به حرم رضوی از طریق مساجد انجام می شود مطرح کرد: از فروردین ماه سال جاری بیش از دوهزار و 200 سرویس انجام شده و بیش از 108 هزار نفر در طرح قرار زیارت به حرم رضوی مشرف شده اند.

کیانی همچنین توضیح داد: این طرح برای شهروندان مناطق کم برخوردار که توانایی رفت و آمد به حرم رضوی را ندارند، توانیابان و سالمندان اجرا می شود و افرادی که در طرح قرار زیارت شرکت می کنند، علاوه بر تشرف به حرم رضوی از سایر برنامه های فرهنگی زیارتی نیز بهره مند می شوند.

منبع: روابط عمومی معاونت فرهنگی شهرداری مشهد:

727914