شهید رئیسی در دوران ریاست جمهوری چند مکالمه تلفنی با مقامات خارجی داشت؟

اسماعیلی گفت: در ایام ریاست جمهوری رئیس جمهور شهید، ایشان ۳۴۵ ملاقات خارجی داشت یعنی بطور میانگین هر سه روز یک ملاقات انجام دادند؛ همچنین ۱۴۹ مکالمه تلفنی با مقامات خارجی داشتند.
تصویر شهید رئیسی در دوران ریاست جمهوری چند مکالمه تلفنی با مقامات خارجی داشت؟

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری، در جلسه چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ هیات دولت در بخشی از ارائه گزارش عملکرد سه سال اخیر دولت سیزدهم گفت: در این سه سال برخی از ثمرات تحول حاصل شد اما بخش دیگر از ثمرات اقدامات تحولی شهید رئیسی در سال‌های آینده به ثمر خواهد نشست.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی افزود: در ایام ریاست جمهوری رئیس جمهور شهید، ایشان ۳۴۵ ملاقات خارجی داشت یعنی بطور میانگین هر سه روز یک ملاقات انجام دادند؛ همچنین ۱۴۹ مکالمه تلفنی با مقامات خارجی داشتند؛ ۲۸ سفر خارجی و میزبانی از ۱۹ رئیس دولت خارجی در تهران داشتند یعنی بصورت میانگین یک روز در میان یک برنامه‌ی بین‌الملل داشتند؛ همچنین ایشان در ۱۲ اجلاس بین‌المللی به صورت حضوری و وبیناری شرکت کردند. اگر شاهد تحول در نظام بین‌الملل و احیای نقش ایران در نظام بین‌الملل شاهدیم به سادگی به دست نیامده است. این‌ها صرفاً در دوران ریاست جمهوری و منهای ملاقات‌هایی است که پیش از دوره تحلیف انجام شده است.

منبع: ایسنا

727908