اصفهان شهر چهار فصل آلوده ی کشور

هوای کلانشهر اصفهان در شش منطقه و دو شهر بر مدار قرمز ویک شهر برمدار بنفش است.
تصویر اصفهان شهر چهار فصل آلوده ی کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان براساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در مناطق احمدآباد با ۱۵۶، انقلاب ۱۵۳، خرازی ۱۶۳، رهنان ۱۷۸، سپاهان شهر ۱۵۱ وقهجاورستان با ۱۶۹ همچنین شهر‌های خمینی شهر با ۱۵۳ وزرین شهر با ۱۵۱ AQI به رنگ قرمز و دروضعیت ناسالم برای عموم است. این درحالیست که امروز شاخص کیفی هوا در شهر سگزی با ۲۰۸ AQI بسیار ناسالم و به رنگ بنفش است.

همچنین شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های فرشادی با ۱۰۶، فیض ۱۱۳، کاوه ۱۲۶، کردآباد ۱۱۵، میرزا طاهر ۱۲۲، ولدان ۱۱۸، زینبیه ۱۰۸، دانشگاه صنعتی اصفهان ۱۰۶ و شهر‌های نجف آباد با ۱۲۸، شاهین شهر ۱۰۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.

همچنین امروز میانگین شاخص کیفی هوا در کلانشهر اصفهان با ۱۲۹ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان، به دلیل تداوم شیب فشاری جو که وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای به همراه دارد، کانون‌های گردوخاک داخلی در مناطق شرق و شمال استان فعال شده و خیزش ریزگرد‌ها از این نواحی سبب افزایش غلظت آلایندگی هوای مناطق مرکزی از جمله کلانشهر اصفهان و شهر‌های مجاور آن شده است. این وضعیت که از پایان خرداد ماه امسال آغاز شده، بنا به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان دست‌کم تا دوشنبه آینده هشتم مردادماه ادامه خواهد داشت.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

منبع: هواشناسی

717878