مدیرعامل تامین اجتماعی:

امروز تأمین اجتماعی روی پای خود ایستاده است

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: امروز تأمین اجتماعی از زمین گیر شدن جلوگیری کرده و روی پای خود ایستاده است.
تصویر امروز تأمین اجتماعی روی پای خود ایستاده است

به گزارش سایت خبری پرسون، علی محمد قادری رییس سازمان بهزیستی کشور در آیین بهره برداری از پروژه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به خدمات این سازمان از زمان آغاز دولت سیزدهم گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا قبل از این دولت، ۹۴۰ هزار خانواده ذی نفع تحت حمایت بودند اما اکنون یک میلیون و ۵۳۰ هزار خانواده تحت حمایت هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بهزیستی به عنوان دستگاه برتر معرفی شد، گفت: در راستای اجرای قانون برزمین مانده حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اتفاقات عجیبی افتاد؛ برای اولین بار در دنیا آزمون اختصاصی افراد دارای معلولیت برگزار شد. برای اولین بار شتاب دهنده اجتماعی شوق زندگی ایجاد شد و امروز مشاهده میشود که شیرخوارگاه ها اکنون خالی از کودک شد.

وی همچنین با بیان اینکه برای اولین بار مسئولیت اجتماعی از سوی وزارت رفاه به سازمان بهزیستی داده شد گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان پرداخت شد که در مناطق محروم هزینه می‌شود.رییس سازمان بهزیستی در ادامه به طرحی به نام scoc (مرکز عملیات و فوریتهای اورژانس اجتماعی) اشاره کرد و گفت: این طرح وارد فاز اجرایی خواهد شد.

همچنین استانداردسازی خدمات و مسائل دانشگاهی انجام شده است.وی در ادامه از رشد ۴۸ درصدی بودجه بهزیستی نسبت به سال خبر داد و گفت: این درحالیست که رشد بودجه عمومی کشور ۲۳ درصد است. همچنین رشد بودجه بهزیستی کشور نسبت به سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۲۴۰ درصد بوده است. میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: انصافا با اخلاص و تلاش شهید جمهور در حوزه تأمین اجتماعی که خانواده ای ۴۷ میلیون نفری دارد اقدامات بزرگ و تحولی انجام شد.

وی افزود: یکی از مسائل صندوق ها چالش ناپایداری و کسری نقدینگی بوده و اساسا بحران سازی افراطی صورت گرفته و ناترازی مالی حاکم بوده اما در آغاز دولت وقتی صندوق را تحویل گرفتیم حدود ۲۶ میلیارد تومان تعهد داشتیم و برای پرداخت مستمری بازنشستگان برای پرداخت هر ماه حدود ۵هزار میلیارد کسری داشتیم. امروز به برکت دولت ما در ماه گذشته بالغ بر ۶۵ هزار میلیارد تومان تعهد انجام داده ایم و این کسری بودجه ها برطرف شد.

وی افزود: در آن زمان نه تنها به نظام بانکی بدهکار بودند بلکه آینده فروشی هم شده بود اما ما تلاش کرده ایم استقراض نداشته باشیم. ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی و استقراض بی رویه به بانک رفاه امروز تسویه شده است و این اتفاق بی نظیری بود که در دولت سیزدهم انجام شد و اگر با همان شیوه ادامه پیدا می کرد امروز ۲۵۰ هزار میلیار تومان باید به نظام بانکی بدهکار بودیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم تاکنون حدود ۲۶۰ هزار میلیارد تومان دولت مردمی بزرگترین تادیه بدهی را در تاریخ تأمین اجتماعی را آغاز کرده است. این عدد تا سال ۱۴۰۰، ۸۰ هزار میلیارد بوده و در این دولت سه و نیم برابر دولت قبل انجام شده است.وی ادامه داد: امروز تأمین اجتماعی از زمین گیر شدن خود جلوگیری کرده و روی پای خود ایستاده است و می تواند سرمایه گذاری اختیاری داشته باشد که حداقل در ۱۵ سال گذشته سابقه نداشته است.

میرهاشم موسوی تاکید کرد: در حوزه درمان بیش از ۴۳ پروژه درمانی به بهره برداری رسید و بالغ بر ۲۰۰ پروژه جدید را داشته ایم و ۲۰۰ قلم دارویی جدید وارد این حوزه و پوشش شد.درمان ناباوری هم برای اولین بار در ایم حوزه تحت پوشش قرار گرفت و درمان بیماران خاص با تعرفه دولتی ۱۰۰ درصد رایگان شدند.

در ادامه این مراسم عارف نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با بیان اینکه اقدامات شستا در زمینه نهادینه‌سازی شفافیت و بهبود بنگاه‌داری، حفظ دارایی‌های خانواده بزرگ تامین اجتماعی و رعایت امانت آنان، موجب امیدآفرینی در خانواده بزرگ بیمه پردازان و بازنشستگان تامین اجتماعی شده است، افزود: ما در شستا خادم کارگران ایران هستیم و از تلاش برای این قشر زحمتکش ذره‌ای کوتاه نیامده و خستگی ناپذیر به اقدامات‌مان ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: هلدینگ‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ماموریت پیدا کرده‌اند تا اقدامات خود را توسعه دهند و بر همین اساس تعدادی از اقدامات به سرانجام رسیده و در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

نوروزی یکی از اقدامات دولت سیزدهم را افتتاح معدن تفتان دانست و اعلام کرد: این معدن با ذخیره قابل توجه 100 میلیون تن کانسنگ با عیار متوسط 1.6 ppm، یکی از بزرگترین معادن طلای کشور به شمار می‌رود و نقش مهمی در تغذیه کارخانه استحصال طلای تفتان ایفا می‌کند. وی افزود: پروژه احداث کارخانه استحصال طلای تفتان در سال 1401 در منطقه سیستان و بلوچستان آغاز شد و در مدت 20 ماه به سرانجام رسید. این پروژه برای 686 نفر شغل مستقیم و برای هزار نفر شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است. در این کارخانه با ظرفیت تولید 500 کیلوگرم شمش طلا در سال فعالیت می‌کند و برای تولید یک تن طلا تا پایان سال 1403 برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل شستا حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای احداث این کارخانه را 1200 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این کارخانه نمادی از عزم و اراده ملی برای توسعه و آبادانی هر چه بییشتر خطه زرخیر سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی همچنین افزود: با توجه به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شده، طراحی یک کارخانه در نزدیکی کارخانه فعلی و با هدف تولید 5 تن طلا تا پایان سال 1405 در حال انجام است. این کارخانه با تولید 10 تن طلا تا پایان سال 1408 عملا نیمی از تولید طلا درکشور را به خود اختصاص خواهد داد و در نتیجه ارزش طلای تولیدی کشور در افق 1408 معادل 1200 میلیون دلار خواهد بود. دیگر پروژه افتتاح شده در این مراسم، پروژه پلنت 4 اکسیژن در شرکت ذوب‌آهن اصفهان بود که با سرمایه‌گذاری 38.5 میلیون دلار اجرا شده است. به گفته نوروزی در این پروژه 25 هزار مترمکعب بر ساعت اکسیژن با هدف بهبود روند تولید در این کارخانه تولید می‌شود که منجر به اشتغالزایی 150 نفری از محل نیروهای موجود شده است.

مدیرعامل شستا درباره دیگر پروژه بهره‌برداری‌شده امروز یعنی، پروژه کوره پاتیلی (LF) که در شرکت ذوب آهن اصفهان احداث شده است، نیز افزود: این پروژه هم با سرمایه‌گذاری 294 میلیارد تومانی و 11 میلیون دلار با هدف افزایش تولید سالانه به میزان یک میلیون تن به مرحله اجرا رسیده و در مجموع منجر به بهبود روند تولید در این کارخانه شده است؛ میزان اشتغالزایی این پروژه هم 110 نفر از محل نیروهای موجود است.

نوروزی همچنین درباره مخازن چهارگانه ذخیره آب اذعان داشت: محل اجرای این پروژه در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان است؛ برای این پروژه 120 میلیارد تومان هزینه شده و هر مخزن از مخازن چهارگانه 37 هزار مترمکعب گنجایش دارد؛ اشتغالزایی این پروژه هم 150 نفر است.

توسعه ظرفیت تولید در گروه صنعتی بارز در کرمان و کردستان، دیگر پروژه‌ای بود که امروز به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شستا در این باره گفت: در این پروژه شرکت تابعه شستا هم 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده تا 10 هزار تن در سال به تولید لاستیک گروه صنعتی بارز افزوده شود. این پروژه 400 نفر اشتغالزایی داشته است. عارف نوروزی درباره افتتاح خط تولید کاشی مینیاتوری و استخری در کارخانه سرام آرا قزوین تصریح کرد: این پروژه با سرمایه 100 میلیارد تومانی راه‌اندازی شده است؛ با راه‌اندازی این خط 400 هزار مترمربع در سال به تولیدات این کارخانه افزوده می‌شود؛ ضمن اینکه امکان صادرات به میزان 800 هزار دلار در سال نیز فراهم شده و در مجموع 135 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال جدید دارد.

وی همچنین درباره پروژه موم‌گیری در شرکت نفت ایرانول خاطرنشان کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری 237 میلیارد تومانی با هدف بهبود کیفیت محصولات تولیدی به مرحله افتتاح رسیده است؛ با افتتاح این پروژه پتانسیل صادرات 38 میلیون دلاری در شرکت نفت ایرانول فراهم شده است. نوروزی تصریح کرد: توسعه میدان نفتی شادگان خوزستان با سرمایه‌گذاری 308 میلیون دلاری تاپیکو آماده آغاز اجرای طرح است؛ این پروژه 600 میلیون بشکه نفت در 13 سال با درآمد 458 میلیون دلاری نصیب کشورمان می‌کند. اشتغالزایی این پروژه هم 1065 نفر است.

وی افزود: احداث خط انتقال و تصفیه‌خانه در جوار پتروشیمی خراسان شمالی با سرمایه‌گذاری 1200 میلیارد تومانی هم امروز به بهره‌برداری رسید که 7 میلیون مترمکعب در سال ظرفیت دارد و موجب می گردد همین مقدار برداشت آب از منابع زیرزمینی کاسته شود. این پروژه منجر به استمرار و حفظ فروش 100 میلیون دلاری تولیدات این کارخانه می‌شود؛ 75 نفر هم در این پروژه مشغول به کار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی افزود: هلدینگ سیمان فارس و خوزستان هم با افتتاح پروژه خط تولید کیسه پروپیلن شهرستان آبیک با سرمایه‌گذاری 320 میلیارد تومانی، 100 میلیون عدد کیسه پروپیلن تولید خواهد کرد؛ میزان اشتغالزایی این پروژه هم 850 نفر می‌باشد.

وی گفت: کارخانه خوراک دامداری ملاردشیر هم با سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومانی شرکت کشت و دام و صنایع لبنی تامین قرار است ١٣٠ هزار تن شیر در سال تولید کند؛ با افتتاح این پروژه امکان صادرات 400 هزار دلاری فراهم شد.

نوروزی در پایان تاکید کرد: روند خدمت‌رسانی و توسعه سرمایه‌گذاری‌های جدید برای تضمین آینده کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان ادامه دارد و در آینده نزدیک تعداد زیادی از پروژه‌ها که احداث آن از ماه‌های گذشته آغاز شده بود به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید. سرمایه‌گذاری 26 هزار میلیارد تومانی و اشتغالزایی برای 4010 در جهت جهش تولید و ارتقای بهره‌وری و صرفه‌جویی ارزی برنامه‌ریزی و اقدام شده است.

منبع: فارس

717597