چهار ایستگاه‌ مترو به پارکینگ‌های دوچرخه تجهیز شده است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر چهار ایستگاه‌ مترو به پارکینگ‌های دوچرخه تجهیز شده است و سایر ایستگاه‌ها تا پایان سال تجهیز می‌شود.
تصویر چهار ایستگاه‌ مترو به پارکینگ‌های دوچرخه تجهیز شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ حسین حق‌شناس با اشاره به طرح ترافیکی «اصفهان، شهر دوستدار دوچرخه» اظهار کرد: در راستای توسعه و گسترش تجهیزات و خدمات ویژه برای استفاده‌کنندگان از دوچرخه به‌عنوان یک الگوی حمل‌ونقلی غیرآلاینده، تعدادی گیره‌های دوچرخه در چهار ایستگاه متروی مفتح، جابر انصاری، علیخانی و قدس جانمایی و نصب شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام موجب دستیابی به شاخص‌های مطلوب زیست‌پذیری شهروندان می‌شود، افزود: ایستگاه‌های مترو مجهز به دوربین‌های نظارتی است و شهروندان می‌توانند دوچرخه‌های خود را در این اماکن پارک و از مترو استفاده کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه به جز این چهار ایستگاه، ایستگاه متروی کاوه دو سال پیش به گیره دوچرخه تجهیز و با استقبال خوبی مواجه شد، ادامه داد: در برنامه پیش‌رو اضافه کردن گیره در این ایستگاه نیز قرار دارد.

حق‌شناس تصریح کرد: بعضی ایستگاه‌ها همچون ایستگاه انقلاب، فضای لازم برای نصب گیره ندارد، از این‌رو تعدادی کانکس پارک دوچرخه در نزدیکی ایستگاه تعبیه شده که در آن مکان قفل‌های هوشمند در نظر گرفته شده است، احراز هویت انجام می‌شود و افراد می‌توانند دوچرخه‌های خود را نصب کنند.

وی با بیان اینکه هزینه ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه نسبت به دیگر وسایل حمل‌ونقلی بسیار به‌صرفه است، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم سایر ایستگاه‌ها به مرور تا پیش از مهر سال جاری یا در نهایت تا پایان سال به گیره ثابت یا پارکینگ دوچرخه تجهیز شود.

منبع: ایمنا

717520