چند درصد از آمار جان باختگان تصادفات اصفهان را عابران پیاده تشکیل می‌دهند؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: عابران پیاده یکی از کاربران آسیب‌پذیر در چرخه ترافیک هستند؛ در کلانشهر اصفهان ۳۰ درصد از آمار جان باختگان تصادفات را عابران پیاده تشکیل می‌دهند.
تصویر چند درصد از آمار جان باختگان تصادفات اصفهان را عابران پیاده تشکیل می‌دهند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ علی‌اصغر زارع، رئیس پلیس راهور اصفهان اظهار داشت: عابران پیاده یکی از کاربران آسیب‌پذیر در چرخه ترافیک هستند؛ در کلانشهر اصفهان ۳۰ درصد از آمار جان باختگان تصادفات را عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در این روزها و شب‌ها متولیان هیأت‌های عزاداری برای کاهش ریسک حوادث رانندگی از برپایی موکب‌های عزاداری در معابر اصلی خودداری کنند.

زارع گفت: با توجه به حضور دستجات عزاداری در معابر، برای برگزاری باشکوه و بدون خطر این مراسمات متولیان دستجات از قبل هماهنگی لازم را با پلیس راهور هر بخش داشته باشند.

رئیس پلیس راهور اصفهان بیان کرد: با توجه به اینکه دوستداران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام محرم لباس تیره و مشکی می‌پوشند، برای جلوگیری از هرگونه حوادث ناگوار در تمامی اوقات شبانه‌روز به ویژه به هنگام تاریکی هوا و شب‌ها بیش از پیش از پیش مواظب تردد در راه‌ها باشند.

وی ادامه داد: رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه، توجه به جلو و جوانب، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت اصول و قواعد صحیح رانندگی می‌توانند در کاهش تلفات رانندگی نقش بسزایی داشته باشند.

زارع تصریح کرد: عابران پیاده هم هنگام عبور از عرض معابر دقت کرده و موارد ایمنی را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهور اصفهان خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی‌ همیشه و در همه حال در کنار مردم بوده و برای آسایش و ارائه خدمات بهتر به مردم و عزداران از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را خواهد کرد.

منبع: فارس

706642