شهریور پرتصادف‌ترین ماه در جاده‌های کشور

آمار‌های سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد فصل تابستان و به‌ ویژه ماه شهریور پرتصادف‌ترین و در نتیجه پرتلفات‌ترین ماه سال است.
تصویر شهریور پرتصادف‌ترین ماه در جاده‌های کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، طی سال‌های 1398 تا 1402 به طور کلی 88 هزار و 655 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد 8 هزار و 993 نفر تنها در ماه شهریور جان باخته‌اند.

در مدت این پنج سال کمترین آمار تلفات تصادفات مربوط به شهریور 1399 با یک‌هزار و 558 فوتی است (در دوره اعمال محدودیت‌های سفر به دلیل شیوع کرونا) اما در سال‌های بعد از آن همواره با رشد تلفات تصادفات مواجه هستیم به نحوی که این آمار در شهریور ماه سال گذشته به 2 هزار و 50 نفر رسیده است.

مرگ روزانه 66 نفر در تصادفات شهریور سال گذشته

بر اساس این گزارش و مطابق آمار‌های موجود تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی در شهریور ماه از ایام نوروز که با افزایش حجم سفر‌ها مواجه هستیم نیز بیشتر است. به عنوان نمونه در شهریور سال گذشته (1402)، 2 هزار و 50 نفر در حوادث رانندگی جان باختند که میانگین روزانه آن برابر با 66. 1 نفر است؛ این در حالی است که آمار تلفات نوروز همان سال یک‌هزار و 146 نفر یعنی روزانه نزدیک به 61 نفر بوده است.

هشدار سازمان پزشکی قانونی کشور

بنا به آنچه آمار‌های سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد فصل تابستان و به‌ ویژه ماه شهریور پرتصادف‌ترین و در نتیجه پرتلفات‌ترین ماه سال است و این موضوع حداقل در پنج سال گذشته ثابت بوده است.

بر همین اساس با توجه به قرار داشتن در ماه شهریور و تعطیلات این ماه، سازمان پزشکی قانونی به همه هموطنان عزیز توصیه می‌کند در صورت انجام سفر، حتماً نکات ایمنی و توصیه‌های لازم را حین رانندگی و در طول سفر مورد توجه قرار دهند تا ضمن مدیریت سفر خود و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی، سفر خوشی را در کنار خانواده‌های عزیزشان سپری کنند.

منبع: تسنیم

752701