الزام دستگاه‌های متولی برای رفع معایب راه‌های پرتردد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اصلاح یا حذف نقاط تاثیرگذار در وقوع تصادف نقش مهمی در ارتقا ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی دارند و 3 نقطه حادثه‌خیر شهر اصفهان شناسایی شده و باید اصلاح شود.
تصویر الزام دستگاه‌های متولی برای رفع معایب راه‌های پرتردد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان: علی اصغر زارع، رئیس پلیس راهور استان اصفهان اظهار داشت: راه، انسان، وسیله نقلیه و محیط نقش بسزایی در تصادفات دارند، بدون شک راه و وضعیت هندسی و فنی آن به عنوان یکی از ارکان ترافیک، عامل مهمی در وقوع تصادفات هستند.

وی با بیان اینکه اصلاح و یا حذف نقاط تاثیرگذار در وقوع تصادف نقش مهمی در ارتقا ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی دارند، تصریح کرد: بزرگراه شهید دستجردی در شهر اصفهان یکی از محورهای پرتردد است که با افزایش وقوع تصادفات جرحی و فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

زارع بیان کرد: وجود گاردریل‌های نامناسب در بزرگراه شهید دستجردی و ترکیب تردد انواع خودروهای سبک و سنگین در طول این مسیر منجر به افزایش آمار وقوع تصادفات شده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان افزود: در بزرگراه شهید چمران نیز عواملی همچون کوتاه بودن جداول موجود در بین بزرگراه و بالا بودن سرعت متوسط شبانه خودروها در این مسیر، عامل مهمی برای افزایش آمار وقوع تصادفات جرحی و فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شناخته شده‌ است.

وی با اشاره به افزایش وقوع حوادث ترافیکی در محدوده خیابان هزار جریب شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در بررسی انجام گرفته وجود شیب تند در قسمتی از راه و بالا بودن سرعت متوسط خودروها در طول این مسیر ۲ علت مهم و تاثیرگذار در وقوع حوادث ترافیکی در این خیابان هستند که می‌توان گفت وجود دسترسی‌های متعدد در محدوده خیابان کارگر و ساختمان پزشکان نیز در افزایش وقوع حوادث رانندگی در طول این مسیر پرتردد موثر است.

زارع گفت: آموزش به رانندگان برای رعایت سرعت مطمئن و پایبندی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو و همچنین الزام دستگاه‌های متولی در رفع معایب احصا شده در راه‌های پرتردد و حادثه ساز از جمله برنامه‌های محوری برای کاهش وقوع تصادفات و حوادث ترافیکی در مسیرهای مذکور است.

منبع: مهر

575633