در گفتگو پُرسون با "مجید پتکی" بازیگر فیلم کوتاه «سر» مطرح شد:

مردم خواهان فیلم بلند با ژانر حماسی هستند

عموم مردم درخواست کننده تولید فیلم‌های بلند در ژانر حماسی هستند.
تصویر مردم خواهان فیلم بلند با ژانر حماسی هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، گفتگو از مریم ضیغمی محمدی: او بازیگر مطرح سینما و تلویزیون کشور مان است. آثاری از جمله "گذر از رنجها" فریدون حسن پور، "راه شب"داریوش فرهنگ، " دلدادگان "منوچهر هادی، "آرماندو" احسان عبدی پور، "فردا روشن است" زنده یاد فرهادپاک سرشت، "آکتور" نیما جاویدی و... را در کارنامه خود به ثبت رسانده حضور پررنگی در عرصه فیلم کوتاه دارد.

پُرسون با این بازیگر توانمند مجید پتکی که در فیلم کوتاه «سر»، برگزیده دومین رویداد ملی «سینماحماسه»، نقش آفرینی کرده همکلام شد.با هم این گفتگو را میخوانیم؛ امید مقبول افتد و در نظر آید:

چرا بازی در فیلم کوتاه را پذیرفتید؟

گروه‌های ساخت فیلم کوتاه جوان هستند و افکارشان به روز است. به همین دلیل به واسطه حضور در این آثار سعی می‌کنم خودم را به‌روز، و به سینمای کوتاه نزدیک کنم. اما حضورم در فیلم کوتاه «سر» دلیل دیگری هم دارد؛ فیلم درباره بزرگ‌مردی‌است که در گیلان زیست کرد و حماسه آفرید.

قهرمان در فیلم «سر» چگونه عمل می‌کند؟

قهرمان در فیلم کوتاه سر در لحظه انتقام تصمیم می‌گیرد سراغ خائن برود. خیانتی که می‌تواند در صورت استمرار آینده یک کشور را به خطر بیندازد.قهرمان فیلم سر آگاهانه تصمیم می‌گیرد تا نسبت به خیانت و خیانتکار بی‌تفاوت نباشد.

در این فیلم نقش منفی بازی کردید گویی بازی در این گونه نقش ها را دوست دارید؟

همین طور است. بازی در نقش منفی را صرفا به این دلیل دوست دارم که مردم بتوانند منفی بودن کاراکتر های واقعی اطراف خودشان را بیشتر بشناسند. تماشاگر ضمن ارتباط با یک کاراکتر منفی قوی ، در نهایت به قدرت قهرمان قصه که باعث ایجاد این همه ترس در دل کاراکتر منفی شده پی می‌برد و این امر به دیده شدن کنش نهایی قهرمان کمک خواهد کرد.

ژانر حماسی چه جایگاهی در سینمای ایران دارد؟

در فیلم کوتاه می توانیم یک قهرمان یا یک حماسه ملی را معرفی کنیم به شکلی که تماشاگر علاقه‌مند شود آثار بلندتری پیرامون آن قهرمان و حماسه دنبال کند و اگر این ذائقه تقویت شود عموم مردم در خواست کننده تولید فیلم‌های بلند در ژانر حماسی خواهند بود.

خاطره‌ای از بازی در این فیلم دارید؟

بچه‌های صحنه تلاش بسیار داشتند برای ساخت باران مصنوعی، اما اسبی که من سوارش بودم بلافاصله بعد از فرمان حرکت کارگردان متوجه می‌شد که باران ساختگی است و عکس العمل نشان می‌داد در یکی از برداشت‌ها کنترل اسب از دست من برای لحظه‌ای خارج شد و به لب پرتگاه نزدیک شد که ممکن بود اتفاق تلخی رقم بخورد. به لطف خدا به خیر گذشت ولی تجربه خاصی را برای من و گروه به وجود آورد.

حرف آخرتان با خوانندگان پرسون؟

امیدوارم فیلم سر و دیگر آثار سینما حماسه اکران مناسبی داشته باشند که این خود حماسه دیگری است.

منبع: پُرسون

706428

مطالب مرتبط

سازمان آگهی های پرسون