رویای مهاجرت از کشور منجر به قتل شد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ دختر نوجوان که با رویای مهاجرت اقدام به ارتکاب قتل خواهر و مادر یکی از دختران نوجوان کرده بودند، خبر داد.

تصویر رویای مهاجرت از کشور منجر به قتل شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار علی ولیپور گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت: اردیبهشت‌ماه امسال، رسیدگی به پرونده قتل یک مادر و دختر نوجوان با قرص برنج در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که در جریان بررسی‌هایی که همکاران من در این پرونده انجام داده بودند مشخص شد دختر بزرگ این خانواده با انگیزه‌ مالی با همدستی دوست صمیمی‌اش دست به جنایت زده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره شناسایی دوست این دختر و دستگیری وی، ادامه داد: این فرد در جریان بازجویی‌ها گفت که با دختر بزرگ خانواده دوست صمیمی بوده و به همین دلیل نیز برای درس خواندن و آزمون کنکور این اواخر زیاد به خانه‌شان رفت و آمد داشته است. در این میان این دو نفر با رؤیاپردازی‌هایی که داشتند با یکدیگر تصمیم گرفتند اعضای خانواده‌اش را با سم به قتل برسانند و سپس تمام اموال را تصاحب و در نهایت از ایران مهاجرت کنند.

وی با اشاره به ادامه اظهارات متهم گفت:‌ این دو نفر در همین راستا نیز به خیابان ناصرخسرو رفته و آرسنیک غیرمجاز خریده‌اند. پس از آن به خانه رفته و سم را به اعضای خانواده خورانده‌اند، اما متوجه شدند که سم اثری نشده و در واقع فروشنده جنس تقلبی به آنان فروخته بود. دو نفر بار دیگر به‌ بازار تهران رفته و این‌بار قرص برنج خریدند. در شب حادثه با شگردهای مختلف و از پیش طراحی‌شده با کمک دختر خانواده، قرص برنج را به خانواده این دختر خوراندند که اقدامشان باعث مرگ مادر و دختر خانواده شد اما پدر خانواده جان سالم به‌در برد.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه متهمان پس از ارتکاب جنایت عذاب وجدان شدیدی گرفته و بسیار ترسیده بودند، گفت: گرچه دو متهم سعی در عادی‌سازی شرایط داشتند اما از سوی پلیس دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با روش‌های علمی و بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم هویت فردی را که در خیابان ناصرخسرو به این دو دختر ۱۸ساله قرص برنج فروخته بود، شناسایی کردند و سرانجام ظهر روز گذشته مخفیگاه مرد قرص‌فروش را شناسایی کرده و در یک عملیات منسجم موفق به بازداشت او شدند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت: متهم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی صراحتاً به شش مرتبه فروش انواع قرص‌های مرگبار از جمله قرص برنج به دو دختر ۱۸ساله در خیابان ناصرخسرو اعتراف کرد. همچنین در بررسی‌های بیشتر هم مشخص شد که این دو دختر جوان در گذشته با شگردهای مختلف ۹ بار به جان اعضای خانواده در تهران و شمال کشور سوءقصد کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده و کشف جرائم احتمالی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

وی همچنین در پایان تاکید کرد که توزیع و خرید و فروش قرص برنج در سطح کشور ممنوع است و با توجه به اینکه از سال ۱۳۹۰ قرص برنج از جانب ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کالای ممنوعه اعلام شده است، خرید و فروش و استفاده از آن نیز مشمول مجازات است.

منبع: ایسنا

705818