آغاز به کار طرح ترنم زندگی در مساجد مناطق کم برخوردار مشهد

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: طرح «ترنم زندگی» با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی در مساجد مناطق محروم مشهد آغاز شد.
تصویر آغاز به کار طرح ترنم زندگی در مساجد مناطق کم برخوردار مشهد

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی ابراهیمی در همین رابطه بیان کرد: با توجه به استقبال شهروندان مناطق محروم مشهد از «طرح ترنم زندگی» برای دومین سال پیاپی این طرح با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی و به صورت مشاوره گروهی برای زنان خانه دار در مساجد این مناطق مشهد اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسجد محوری و اجرا برنامه های فرهنگی و اجتماعی در مساجد جزو اولویت های مدیریت شهری است افزود: در برگزاری طرح ترنم زندگی، 660 مسجد به عنوان پایگاه اجرایی این طرح با مدیریت شهری همکاری دارند.

ابراهیمی در خصوص نحوه برگزاری طرح ترنم زندگی توضیح داد: دسترسی آسان مردم مناطق محروم به مشاوره و ارتقا سلامت روان جزو اهداف اصلی این طرح است و سرفصل های آن شامل، ارتقا روابط زوجین، پیشگیری از اعتیاد، تربیت فرزند، کنترل هیجانات و مشاوره پیش از ازدواج است؛ علاوه بر این نیز با توجه به دغدغه های جامعه مبنی بر افزایش جمعیت، سرفصل تربیت فرزند در راستای جوانی جمعیت نیز، امسال به این طرح اضافه شده است.

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد همچنین مطرح کرد: در سال گذشته بیش از 10 هزار نفر از مشاوره های گروهی طرح ترنم زندگی بهره مند شدند و امسال این طرح به شکل گسترده تر و برای 30 هزار مخاطب برگزار می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: از دیگر اهداف این طرح آشنایی شهروندان با مولفه های روانشناسی و مشاوره و همچنین معرفی سامانه مشاوره تلفنی 1480 بهزیستی جهت بهره مندی از ظرفیت‌های مشاور به صورت غیر حضوری است.

ابراهیمی با بیان اینکه در کنار مشاوره های گروهی در مساجد، برنامه های گردهمایی و همایش های شهری نیز در طول سال و با همکاری اساتید مجرب حوزه روانشناسی نیز برگزار می شود گفت: شهروندانی که علاقه مند هستند تا در این طرح شرکت کنند، می توانند کلمه ترنم را به سامانه 1000180 پیامک کنند.

لازم به ذکر است؛ طرح ترنم زندگی با سایر نهادهای دیگر از جمله دادگستری، بهزیستی، آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود

طرح ترنم زندگی

منبع: پُرسون

705738