گزینه های اصلی برای جانشینی بایدن در انتخابات

با کناره‌گیری رسمی بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اکنون رهبران حزب دموکرات به دنبال یافتن بهترین جایگزین برای وی هستند تا در انتخابات چند ماه آینده با «دونالد ترامپ» نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری، رقابت کند.
تصویر گزینه های اصلی برای جانشینی بایدن در انتخابات

به گزارش سایت خبری پرسون، پس از کناره‌گیری جو بایدن، نامزد اصلی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گمانه‌زنی‌ها برای جانشین او افزایش یافته است؛ روزنامه واشنگتن‌پست دراین‌باره اعلام کرد که حمایت مقامات و اعضای ارشد حزب دموکرات از نامزدی «کامالا هریس» معاون کنونی بایدن در حال افزایش است.

به نوشته واشنگتن‌پست تا این لحظه ۳۰ سناتور از ۵۰ سناتور دموکراتِ مجلس سنا و ۱۳۷ نماینده از ۱۸۸ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان و ۲۳ فرماندار دموکرات نیز حمایت خود را از نامزدی کامالا هریس اعلام کردند.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی اعلام انصراف بایدن از دور رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا، در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» از او بابت «حمایت جدی‌اش» از این رژیم در طول این سال‌ها تشکر کرد.

همچنین گروه بانفوذ سیاه‌پوستان کنگره که متشکل از ۶۰ قانونگذار هستند نیز از نامزدی هریس حمایت کردند.

بایدن پس از کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا حمایت خود از معاون خود کاملاً هریس برای نامزدی دموکرات‌ها را اعلام کرد. وی پس از کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ در پیامی تاکید کرد: امروز می‌خواهم حمایت کامل خود را از کاملاً هریس به عنوان نامزد حزب ما در سال جاری ارائه کنم. دموکرات‌ها - وقت آن است که دور هم جمع شویم و ترامپ را شکست دهیم. بیایید انجامش بدهیم.

چه کسی رقیب «ترامپ» خواهد بود؟

با کناره‌گیری رسمی بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اکنون رهبران حزب دموکرات به دنبال یافتن بهترین جایگزین برای وی هستند تا در انتخابات چند ماه آینده با «دونالد ترامپ» نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری، رقابت کند.

کمیته ملی جمهوری‌خواهان در پی کناره‌گیری «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا از ادامه رقابت‌های انتخاباتی، طی بیانیه‌ای «کامالا هریس» معاون وی را هدف حمله شدید قرار داد.

بر این اساس، گرچه بایدن از کامالا هریس، معاون خود برای رقابت با دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ماه نوامبر حمایت کرده است اما در نهایت مجمع حزب دموکرات باید گزینه نهایی را از میان افراد برجسته حزب انتخاب کنند.

اکنون ۹ گزینه اصلی برای جانشینی بایدن در انتخابات پیش رو وجود دارد که شامل موارد ذیل می‌شود:

کامالا هریس، معاون ریاست جمهوری آمریکا

گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا

گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان

جاش شاپیرو، فرماندار پنسلیوانیا

جی بی پریتزکر، فرماندار ایلینوی

وس مور، فرماندار مریلند

اندی بشیر، فرماندار کنتاکی

امی کلوبوچار، سناتور دموکرات

پیت بوتیجیگ، وزیر حمل و نقل

انتظار می‌رود رهبران حزب دموکرات در اولین فرصت ممکن جانشین بایدن را انتخاب کرده و نامزد جدید این حزب در دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری با ترامپ شرکت کند.

منبع: مهر

717555