این کشور شهرک سازی های اسرائیل را محکوم کرد

نروژ اقدام رژیم صهیونیستی در قانونی کردن برخی شهرک‌ها در کرانه باختری که صهیونیست‌ها خودشان آنها را می‌سازند محکوم کرد.

تصویر این کشور شهرک سازی های اسرائیل را محکوم کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، اسپن بارت ایده، وزیر امور خارجه نروژ امروز پنجشنبه گفت: تصمیم اسرائیل برای "قانونی کردن" پنج مقر شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم می‌کند.

وی افزود که نروژ این اقدام را «کاملاً غیرقابل قبول» می‌داند که اسرائیل همچنین تصمیم به تصویب ۶ هزار و ۱۶ واحد مسکونی برای شهرک‌سازی در کرانه باختری گرفته است.

نروژ که در ماه مه فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخت، حامی سرسخت راه حل دو دولتی برای پایان دادن به درگیری چند ده ساله بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بوده است. قراردادهای صلح موقت در دهه ۱۹۹۰ در نروژ به امضا رسید.

کانون شهرک سازی‌هایی که دولت رژیم صهیونیستی وجهه قانونی به آنها داده است، آن دسته از خانه‌هایی به حساب می‌آید که صهیونیست‌های افراطی بدون کسب مجوز دولت تل آویو در کرانه باختری ساختند.

همچنین شهرک سازی‌هایی در کرانه باختری اشغالی وجود دارد که دولت رژیم صهیونیستی خود مجوز ساخت و گسترش آنها را می‌دهد. رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که کابینه امنیتی رژیم اسرائیل روز پنجشنبه با پیشنهادهای «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم برای مشروعیت بخشی به پنج کانون شهرک سازی در کرانه باختری، موافقت کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی همچنین با انتشار مناقصه‌هایی برای ساخت‌وساز در کرانه باختری و برگزاری نشست شورای عالی برنامه‌ریزی برای موافقت با طرح‌های احداث هزاران واحد مسکونی شهرک نشین موافقت کرد.

منبع: ایرنا

705445