وزیر نتانیاهو با آتش‌بس در غزه مخالفت کرد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند وزیر دارایی این رژیم معتقد است آتش‌بس ۴۲ روزه برای تبادل اسرا فرصتی را برای حماس جهت احیای قدرت نظامی‌اش فراهم می‌کند و او مخالف چنین قراردادی است حتی اگر ضامن توقف جنگ غزه نباشد.

تصویر وزیر نتانیاهو با آتش‌بس در غزه مخالفت کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم بر این باور است که آتش‌بس ۴۲ روزه به جنبش حماس اجازه خواهد داد قدرت نظامی خود را بازسازی کند.

به گزارش این رسانه‌ها، اسموتریچ با قرارداد تبادل اسرا حتی اگر ضامن توقف جنگ علیه غزه نباشد، هم مخالف است.

پیش از این، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را تهدید کرد که اگر در مورد قرارداد تبادل اسرا با جنبش حماس به تنهایی تصمیم‌گیری کند، کابینه را منحل می‌کند.

«داوید بارنیا» رئیس موساد امروز جمعه اراضی اشغالی را به مقصد دوحه، پایتخت قطر ترک کرد تا در مذاکرات تبادل اسرا با حماس و برقراری آتش‌بس در غزه که از امروز دوباره از سر گرفته شده، حضور یابد.

به گزارش مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، بارنیا بدون سایر اعضای هیأت مذاکره‌کننده برای ازسرگیری مذاکرات به دوحه رفت.

این مرکز به نقل از برخی مسوولان صهیونیست گزارش کرد مذاکرات زمان زیادی طول خواهد کشید و در صورتی که پیشرفتی در این مذاکرات حاصل شود، سایر اعضای هیات مذاکره‌کننده به رئیس موساد ملحق خواهند شد.

این رسانه عبری همچنین خبر داد ارزیابی‌ها حاکی از این است که احتمالا مذاکرات ماه‌ها طول خواهد کشید.

منبع: ایسنا

705487