برنامه جدید دولت برای فرهنگیان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۳۰۰ هزار معلم ابتدایی در مدارس دولتی وجود دارد گفت: قرار است حدود ۱۲ هزار معلم در قالب نظام دوری مهرماه امسال سازماندهی شوند.

تصویر برنامه جدید دولت برای فرهنگیان

به گزارش سایت خبری پرسون، حمید طریفی با بیان اینکه ویژگی‌هایی برای نظام دوری براساس شرایطی که در استان‌ها وجود دارد و حسب نیروی انسانی، درنظر گرفته شده تا معلمانی که شرایط طرح نظام دوری در دوره اول ابتدایی را دارند سازماندهی شوند گفت: براساس اقتضائات و ویژگی‌های نیروی انسانی، اختیار به استان‌ها داده شده که حدود ۳۰ درصد معلمانی که امسال در پایه اول بودند، به همراه دانش‌آموزان خود در پایه دوم سازماندهی شوند و در کنار آن کار توانمندسازی معلمان در پایه دوم و توانمندسازی و آموزش خانواده‌ها در این تابستان و در طول سال تحصیلی انجام شود.

وی با بیان اینکه معلمان دوره ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان برای تدریس در هر شش پایه آماده می‌شوند افزود: در مدارس روستایی و چند پایه، معلمین توانایی تدریس چندین پایه را به صورت همزمان در یک کلاس دارند. معلمان دوره ابتدایی، توانایی تدریس در تمام پایه‌های تحصیلی را به واسطه آموزشی که در طول دوره تحصیل داشتند، بدست می‌آورند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان انتخابی نظام دوری، معلمانی هستند که از طریق آزمون‌های استخدامی جذب شده و از طریق برگزاری دوره‌های آموزش توانمندسازی، توانایی پیدا می‌کنند ادامه داد: پیشتر اعلام شده از معلمان توانمند برای دوره اول ابتدایی استفاده شود زیرا کیفیت‌بخشی نظام آموزش ابتدایی از دوره اول آغاز می‌شود.

طریفی با بیان اینکه معلمانی که در آستانه بازنشستگی یا بازنشسته یا حق التدریسی هستند در دوره اول ابتدایی سازماندهی نمی‌شوند گفت: این افراد برای دوره دوم سازماندهی شده و معلمان سازماندهی شده دوره اول، به صورت ویژه در دوره‌های توانمندسازی، آموزش ضمن خدمت تابستان و طول سال تحصیلی باید آموزش‌های لازم را ببینند.

وی با بیان اینکه بهترین معلمان ما در دوره اول ابتدایی در پایه اول هستند افزود: والدین تمایل دارند معلمان پایه اول فرزندانشان را در پایه دوم همراهی کند، بنابراین فرصتی دو یا سه ساله به وجود می‌آید تا معلمان ویژگی‌های دقیقی از توانایی‌ها و مهارت‌های دانش‌آموز بدست آورند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام دوری روشی در سازماندهی معلمان است عنوان کرد: معلم با گروهی از دانش آموزان خود جلو می‌رود و حتی دانش‌آموزی که قبلا در یک پایه به دلیل داشتن مشکل مجبور به تکرار پایه می‌شد، اما در این طرح تکرار پایه ندارد و با معلم خود به پایه بالاتر می‌رود و چون معلم شناخت دقیق‌تر و بهتری دارد می‌تواند به صورت فردی سازی شده و دقیق‌تر با دانش آموز کار کند.

طریفی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ هزار معلم ابتدایی در مدارس دولتی وجود دارد گفت: قرار است حدود ۱۲ هزار معلم در قالب نظام دوری مهرماه امسال سازماندهی شوند، لذا درصد پایینی از معلمان را شامل می‌شود.

منبع: ایسنا

705422