پرداخت وام مسکن کم‌بهره به اقشار پایین جامعه

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت رسیده است گفت: در دولت سیزدهم به دهک‌های یک تا چهار که از توان مالی کافی برخوردار نیستند وام مسکن کم‌بهره پرداخت می‌شود.

تصویر پرداخت وام مسکن کم‌بهره به اقشار پایین جامعه

به گزارش سایت خبری پرسون، هادی عباسی‌اصل امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم اظهار کرد: در حال حاضر بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد فرایند ساخت شده و بیش از ۵۰۰ هزار واحد تکمیل شده است که در ماه‌های آینده شاهد جهش در تکمیل واحدها خواهیم بود.

وی افزود: دولت شهید رییسی در بخش مسکن، مسئولانه عمل کرد و تلاش کرد با نگاه مسئولانه به نیاز متقاضیان مسکن پاسخ دهد.

عباسی‌اصل بیان کرد: دولت سیزدهم در رابطه با بخش مسکن سه فرصت را در نظر گرفت. فرصت نخست، تأمین زمین بود تا قیمت تمام شده کاهش یابد که در این حوزه کارهای مهمی انجام شد و هم‌اکنون شاهد جهش در تأمین زمین در محدوده شهرها، شهرک‌ها و سواحل جنوبی هستیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات فرصت دومی بود که در دولت سیزدهم مدنظر قرار گرفت. بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی توسط بانک‌ها به بخش مسکن اختصاص یافت که باید تقویت شود.

وی فرصت سوم را دسترسی به ارزش افزوده دانست و گفت: در این بخش تلاش شد تا قیمت تمام شده با تأمین زمین توسط دولت کاهش یابد.

عباسی‌اصل، تخصیص تسهیلات کم‌بهره برای دهک‌های یک تا چهار که توان مالی مناسبی ندارند از تمهیدات دولت سیزدهم برشمرد و افزود: نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت. همچنین در تکمیل مسکن مهر دولت سیزدهم بیش از ۱۳۰ هزار واحد را تکمیل کرد و تحویل داد و ۱۱۰ هزار واحد باقیمانده که بدون پرونده‌های دارای تعارض تا پایان دولت تکمیل خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: چنانچه مسائل بانکی و پرداخت تسهیلات حل شود می‌توان به تأمین مسکن در کشور پاسخ مناسب داد.

وی افزایش ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک مسکن را از موارد در دست پیگیری عنوان کرد و افزود: با متعهد کردن بانک‌ها به پرداخت تسهیلات می‌توان در تکمیل واحدها تسریع بدهیم.

منبع: ایسنا

695099