تسهیل تردد زائران اربعین از مرزهای ایران و عراق

فرمانده مرزبانی فراجا با تأکید بر تسهیل تردد زائران اربعین حسینی از مرزهای مشترک ایران و عراق، گفت: ساماندهی کولبران در نوار مرزی با کشور عراق توسط مسئولان جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و ان‌شاءالله شاهد کاهش ناهماهنگی‌های موجود در این خصوص باشیم.

تصویر تسهیل تردد زائران اربعین از مرزهای ایران و عراق

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار احمدعلی گودرزی در دیدار با سپهبد محمد عبدالوهاب سکر، فرمانده مرزبانی عراق که با هدف تحکیم انتظامات مرزی و ایام اربعین حسینی و تسهیل در تردد زائران ایرانی در کشور عراق برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی به فرمانده مرزبانی کشور عراق و هیئت همراه، از همکاری و تعاملات بسیار مطلوب همتای عراقی در راستای حفظ و حراست از مرزها تقدیر و تشکر کرد و گفت:‌ ارتقاء گشت‌های مشترک مرزی، مبارزه جدی با قاچاق کالا مهم است که اقدامات در این خصوص باید ارتقاء یابد.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به مبارزه جدی با قاچاق سلاح، اظهارکرد: باید اراده جدی در برخورد با قاچاقچیان به ویژه قاچاقچیان سلاح و مهمات و مشروبات الکلی وجود داشته باشد، همکاری و تعامل دو کشور در بحث تبادل اطلاعات بین مرزبانان دو کشور برای جلوگیری از بروز اقدامات تروریستی مورد تأکید است. همچنین اقدامات بسیار خوبی برای ساماندهی کولبران در نوار مرزی با کشور عراق توسط مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و ان شاءالله شاهد کاهش ناهماهنگی‌های موجود در این خصوص باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تسهیل تردد زائران از سوی مرزبانی کشور عراق باید پیش‌بینی شود، اظهارکرد: تلاش بر این است امسال در راستای برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) همکاری گسترده و ویژه­‌تری در ارتباط با تسهیل تردد زائران در مرزها صورت گیرد.

گودرزی با اشاره به همکاری مطلوب مرزبانان دو کشور در اربعین حسینی سال گذشته، گفت: امید است برگزاری مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) امسال توام با همکاری متقابل دو کشور ایران و عراق باشد و ان‌شاءالله با توسعه همکاری‌ها شاهد ارتقاء امنیت نیز باشیم.

سپهبد محمد عبدالوهاب سکر، فرمانده مرزبانی جمهوری عراق نیز در ادامه این نشست با تأکید بر ارتقاء تعاملات و همکاری‌های دو جانبه، گفت: همکاری و تعامل با مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در سطح بسیار بالایی صورت می‌گیرد و همین همکاری و برادری باعث بهبود و ارتقاء همکاری و افزایش امنیت مرزها شده است.

وی نیز از استقبال ایران از وی در مرز خسروی تشکر و قدردانی کرد و افزود: تبادل اخبار و اطلاعات، مبارزه مشترک نیروهای مرزبانی دو کشور با قاچاق، حل مسائل امنیتی مرز، اقدام مشترک مرزبانان در رعایت پروتکل‌های‌های مرزی فی مابین، برگزاری منظم نشست‌های مرزی مرزبانان دو کشور، کنترل و مهار آتش‌سوزی در مناطق مرزی از سوی دو طرف مورد تأکید است که باید در این زمینه اهتمام داشت.

فرمانده مرزبانی جمهوری عراق در بخشی دیگر از سخنان خود؛ پذیرایی از زائران امام حسین (ع) را برای مرزبانان عراق افتخار بزرگی دانست و گفت: این افتخار نصیب مرزبانی کشور عراق شده است و مرزبانان به این خدمت به زائران امام حسین (ع) افتخار می‌کنند و آن را برای خود توفیق بزرگی می‌دانند.

منبع: ایسنا

694916