آمار نگران‌کننده خودکشی در عراق

افزایش پدیده خودکشی در عراق موجی از نگرانی در میان مردم و کارشناسان اجتماعی به وجود آورده است به طوریکه آمارها نشان می‌دهد 7 مورد خودکشی ظرف 72 ساعت گذشته در مناطق مختلف روی داده است.
تصویر آمار نگران‌کننده خودکشی در عراق

به گزارش سایت خبری پرسون، افزایش پدیده خودکشی در عراق موجی از نگرانی در میان مردم و کارشناسان اجتماعی به وجود آورده است به طوری که آمارها نشان می دهد 7 مورد خودکشی ظرف 72 ساعت گذشته در مناطق مختلف روی داده است.

به گزارش العربی الجدید، افزایش موارد خودکشی در عراق و ثبت هفت مورد ظرف 72 ساعت، نگرانی های زیادی را ایجاد کرده و درخواست ها را برای جست‌وجوی راه حل افزایش داده است.

در همین حال، مقامات بهداشتی و امنیتی، افزایش پدیده خودکشی در عراق را به مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی، به ویژه فقر، بیکاری و عدم امید به تغییرات مثبت، با ادامه بحران‌های سیاسی در کشور، و مدیریت متزلزل خدمات در شهرهای مختلف مرتبط دانسته اند.

به گفته منابع عراقی در بغداد، امروز جمعه یک مورد خودکشی در بغداد به ثبت رسید که چهارمین مورد از این دست در 24 ساعت گذشته به شمار می آید ضمن آنکه سه مورد خودکشی دیگر با استفاده از سلاح گرم و طناب دار یا روش‌های دیگر نیز ثبت شده است.

یک منبع انتظامی در عراق اعلام کرد: بیشتر تحقیقات حاکی از وجود بحران‌های روانی یا مشکلات خانوادگی و اقتصادی در افرادی است که دست به خودکشی زده‌اند.

هدی عز الدین، محقق امور اجتماعی نیز تاکید کرد موسسات دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی و نهادهای امنیتی در خصوص مقابله با این پدیده سهل‌انگاری کرده‌اند چرا که آنها موظفند برای هشدار نسبت به این پدیده و اجتناب از علل آن، آگاهی بخشی کنند.

منبع: میدل ایست نیوز

694319