آخرین وضعیت زائران ایرانی در عربستان

سازمان حج و زیارت از حضور ۴۰ درصد زائران ایرانی در عربستان اطلاع داد و اعلام کرد: آخرین گروه از زائران ایرانی ۲۴ تیرماه مدینه را به مقصد ایران ترک خواهد کرد.
تصویر آخرین وضعیت زائران ایرانی در عربستان

به گزارش سایت خبری پرسون، براساس تازه‌ترین آمار ستاد حج ایران در مکه با خروج ۶۵ هزار و ۴۶ نفر از زائران و عوامل کاروان‌های ایرانی از این شهر، تعداد زائران ایرانی تا بامداد شنبه ۱۶ تیرماه، در مکه بیش از ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام شد.

به گفته غلامرضا رضایی ـ رئیس ستاد عملیات حج ۱۴۰۳ ـ جمع زائران و عوامل باقی‌مانده در عربستان تا بامداد شنبه ۱۶ تیرماه بیش از ۳۳ هزار و ۱۶۰ نفر است که ۱۰ هزار و ۵۵۹ نفر از آنها زائر «مدینه بعد» در قالب ۷۵ کاروان هستند که به مدینه منتقل شده‌اند.

او یادآور شد: روند خدمت‌رسانی به زائران در حوزه‌های مختلف به صورت عادی در حال انجام است و پروازهای بازگشت حجاج که از طریق دو فرودگاه مدینه و جده از یکم تیرماه آغاز شده است در اوایل ماه محرم پایان می‌یابد.

علی اصغری ـ رئیس ستاد حج ایران در مدینه ـ نیز گفت: بکشنبه ۱۷ تیرماه ۱۶۳۰ زائر در قالب ۱۴ کاروان به عنوان آخرین گروه از زائران «مدینه بعد» از مکه به مدینه می‌آیند.

او افزود: زائرانی که به عنوان آخرین گروه وارد مدینه می‌شوند، همگی اهل سنت هستند که به مدت ۵ روز در این شهر حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد حج ایران در مدینه گفت: خوشبختانه پس از اطلاع‌رسانی گسترده‌ای که در زمینه قرار ندادن آب زمزم، نوشابه، پاوربانک، شامپو و...در چمدان صورت گرفت، مشکلات در این زمینه به حداقل رسیده و همین مسئله سبب شده که تأخیرهای پروازی به خاطر مشکل چمدان‌ها به حداقل خود برسد.

اضغری افزود: پروازهای انتقال زائران از فرودگاه بین‌المللی مدینه به ایران نیز با تلاش و همدلی همکاران در بخش هواپیمایی با تأخیر بسیار کمتری نسبت به روزهای نخست در جریان است و زائران پس از ۵ روز اقامت در شهر مدینه به کشور منتقل می‌شوند.

به گفته رئیس ستاد مدینه، آخرین پرواز خروجی ویژه زائران از شهر مدینه به ایران روز جمعه ۲۲ تیرماه خواهد بود که حجاج اهل سنت را به کشور منتقل خواهد کرد و آخرین پرواز عوامل اجرایی از شهر مدینه به تهران بامداد روز شنبه (۲۳ تیرماه) خواهد بود.

منبع: ایسنا

705628