مشارکت گسترده در انتخابات وظیفه هر ایرانی

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در چهارمحال و بختیاری گفت: آن‌هایی که از شرکت در انتخابات امتناع می‌کنند و یا تردد دارند بدانند که با شرکت نکردن در انتخابات، بی‌اهمیتی نسبت به حق قانونی خودشان است و مشارکت گسترده در انتخابات وظیفه هر ایرانی است.

تصویر مشارکت گسترده در انتخابات وظیفه هر ایرانی

به گزارش سایت خبری پرسون، الله‌کرم نصیری روز دوشنبه افزود: مردم به تکلیف خود عمل کنند و در تقابل آن‌هایی که بد این کشور و مردم را می‌خواهند، مشارکت خود افزایش دهند.

وی تاکید کرد: در این شرایط حساس مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای مهمترین وظیفه هر ایرانی است که نیاز است برای عزت و سربلندی کشور در این صحنه سیاسی مشارکت کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بر اساس ۲ اصل مهم جمهوریت و اسلامیت استوار است، گفت: در زمان حاضر اسلامیت نظام مشخص و پایه‌گذاری شده و جمهوریت نظام نیز به دست مردم سپرده شده که با شرکت در انتخابات‌های مختلف از جمله خبرگان، مجلس شورای اسلامی، رییس‌جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا محقق می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت چهاردهمین دوره انتخابات رییس‌جمهوری اظهار داشت: امروز می‌طلبد مردم مصمم‌تر از گذشته برای تعیین رییس قوه مجریه در صحنه انتخابات حضور داشته و انتخابی اصلح داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مردم با استفاده از تمام ظرفیت‌های ایجاد شده تمام سیاست‌های نامزدهای رییس جمهوری در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را مطالعه کنند و بهترین فرد برای تصدی قوه مجریه انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه انتخابات بیانگر علاقه‌مندی به نظام و کشور است، ادامه داد: دشمنان خارجی و تحریم‌کنندگان این ملت منتظر حرکت مردم در روز سرنوشت‌ساز ۱۵تیرماه هستند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

694892