استقرار نیروهای اسرائیل در مرزهای لبنان

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد این رژیم در حال استقرار نیروهای خود در مرزهای با لبنان است.

تصویر استقرار نیروهای اسرائیل در مرزهای لبنان

به گزارش سایت خبری پرسون، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی از صدور فرمانی از سوی سطوح سیاسی این رژیم و با موافقت ارتش رژیم اشغالگر برای آغاز اعزام نیروهای اشغالگر به سمت جبهه شمالی و انتقال سربازان و افسرانی از جبهه جنوبی به شمالی باهدف وقوع هرگونه جنگ احتمالی با حزب‌الله لبنان پرده برداشت.

طبق گزارش وبگاه ارم نیوز، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد این اقدام پس از شکست در حصول توافقی سیاسی که زمینه بازگشت ساکنان شمالی اراضی اشغالی به شهرک‌های محل سکونت خود را مهیا کرده، صورت گرفته است؛ این ساکنان بیش از هشت ماه پیش به دلیل تنش در مرزهای با لبنان از محل سکونت خود در سرزمین‌های شمال فلسطین اشغالی فرار کردند.

این رسانه عبری همچنین گزارش داد انتقال نیروهای صهیونیست از جبهه جنوبی به شمالی در چارچوب انتقال به مرحله سوم جنگ غزه صورت گرفته است.

کانال مذکور همچنین گزارش داد در چارچوب آمادگی‌ها برای جنگ گسترده، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عازم واشنگتن شده و با مقامات دولت آمریکا نشست‌هایی برگزار کرده است.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

پیشتر خبرگزاری رویترز با اشاره به سفر یوآو گالانت به آمریکا گزارش داد که او با وجود لفاظی‌هایش علیه حزب‌الله تاکید داشت تل‌آویو «راه‌حل دیپلماتیک» را در اولویت قرار داده، راهی که در حال حاضر با حمایت ایالات متحده در حال پیگیری آن است.

گالانت بر ضرورت رسیدگی به «وضعیت امنیتی» در جبهه شمال و تنش با حزب‌الله لبنان، در جریان گفت‌وگوهایش با مقامات آمریکایی تاکید کرد. او گفت رژیم صهیونیستی نمی‌تواند حضور نظامی حزب‌الله را در امتداد مرزهای لبنان تحمل کند.

این وزیر صهیونیست با نادیده گرفتن حملات چندین ماهه صهیونیست‌ها به جنوب لبنان که تلفات و خساراتی بر جای گذاشته است، همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد: «ما خواهان جنگ نیستیم، اما برای هر سناریویی آماده می‌شویم.»

منبع: ایسنا

694235